Reklama wideo
Dzięki reklamie wideo dotrzesz do odbiorców w YouTube’ie i w sieci partnerów wideo Google. To doskonałe narzędzie, które przyciągnie uwagę Twoich odbiorców i pomoże Ci w realizacji celów biznesowych.
Jakie cele marketingowe realizują kampanie wideo?
Kampanie wideo pozwolą Ci zrealizować trzy cele marketingowe:
- zwiększyć świadomość marki, nie pozwalając klientom o niej zapomnieć,
- wpływać na decyzje zakupowe odbiorców, zachęcając ich do obejrzenia reklam oraz rozważenia zakupu produktów czy usług w chwilach wysokiego zainteresowania i kształtowania opinii,
- wywoływać pożądane działanie (jak np.: zakup online czy wizyta w sklepie stacjonarnym), docierając do użytkowników najbardziej zainteresowanych Twoją ofertą w momencie podejmowania decyzji.
W zależności od swoich celów marketingowych możesz korzystać z różnych formatów reklam wideo.
Reklama wideo Bumper
6-sekundowa reklama wideo, tzw. przerywnik Youtube, bez możliwości pominięcia. Pojawia się przed oraz w trakcie trwania filmu na Youtube’ie. Szczególnie skuteczna na urządzeniach mobilnych. Może być częścią większej kampanii lub działać samodzielnie. Rozliczana jest w formie CPM, czyli płatności za 1000 wyświetleń.
Co warto wiedzieć przy projektowaniu reklamy bumper:
- Skoncentruj się tylko na jednej rzeczy, a całą resztę pozostaw niewidoczną.
- Aby użytkownikowi utkwiło w pamięci więcej cech Twojego produkty lub usługi, stwórz całą serię reklam bumper.
- Nie wszystko musi być powiedziane. Daj wyobraźni odbiorcy pole do działania.
- Twórz wideo z dźwiękiem. Dźwięk bardzo podkreśla i tak krótko opowiedzianą historię.
Wykorzystywana głównie do celów zwiększania świadomości marki.
Reklama wideo True View
To najbardziej elastyczna reklama wideo. Formaty TrueView różnią się metodą określania stawek i możliwością dostosowania do celów marketingowych. Ten rodzaj reklamy pojawia się przed filmami Youtube. Użytkownicy widzą pierwszych pięć sekund filmu, a następnie mają opcję „pominięcia” reklamy. Dlatego tak ważne jest przyciągnięcie uwagi i utrzymanie zaangażowania odbiorcy. Reklamodawca zapłaci tylko w przypadku, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund reklamy (lub całą, jeśli jest krótsza niż 30 sekund) oraz gdy użytkownik wykona działanie z poziomu filmu, np. kliknie link do strony reklamodawcy lub pobierze aplikację mobilną.
W zależności od celów marketingowych wyróżniamy:
- Reklama wideo True View typu „Zasięg” – optymalizowana jest z myślą o skuteczności zasięgu. Forma opłaty CPM, czyli za 1000 wyświetleń. Stosuje się ją do zwiększenia świadomości marki.
- Reklama wideo True-view in stream z celem „Rozważenie zakupu” – kosztem reklamy jest obejrzenie filmu przez użytkownika CPV (cost per view).
- Reklamy TrueView zachęcające do działania – kupuje się je w ramach strategii docelowego CPA (cost per acquisition) lub maksymalizacji liczby konwersji. Format ten wzbogacony jest o nakładkę z wezwaniem do działania oraz ekran końcowy.
Reklama wideo TrueView Discovery
Ten format reklamy wyświetla się jako promowany film na stronie głównej YouTube’a, stronie odtwarzania i stronie wyników wyszukiwania. Opłaty są w formie kosztu obejrzenia (CPV). Pozwala on docierać do nowych odbiorców w momencie wyszukiwania i przeglądania treści w YouTube’ie.
Różnica między reklamą TrueView Discovery a TrueView in Stream polega na tym, że pierwszą z nich trzeba kliknąć, aby odtworzyć, a drugą można pominąć po 5 sekundach.
Niemożliwe do pominięcia reklamy wideo In-Stream
Reklama In-Stream trwa maksymalnie 15 sekund i wyświetla się przed innymi filmami, w ich trakcie lub po nich. Nie można jej pominąć, dlatego stosuje się ją, gdy zależy Ci na tym, aby odbiorca obejrzał cały film. Tę reklamę wykorzystuje się głównie, aby zwiększyć zasięg i świadomość marki. Rozliczana jest w formie CPM.
Reklama wideo Out-Stream
Ten rodzaj reklamy wideo wyświetla się użytkownikom urządzeń mobilnych w sieciach partnerskich Google i aplikacjach poza YouTube’em, np. w artykułach. Formą rozliczania jest CPM. Reklamy Out-Stream są dobrym rozwiązaniem przy budowaniu świadomości marki i zwiększaniu zasięgów.
Masthead wyświetla się na stronie głównej w najlepiej widocznym miejscu w YouTube’ie, na dużą skalę na wszystkich urządzeniach. Reklamę tę kupisz w formacie CPD, tj. płatność za dzień, lub w standardowym CPM, gdzie masz większą elastyczność, jeżeli chodzi o dobór odbiorców.
Zastosowanie
Świadomość marki, rozważanie zakupu, wykonanie pożądanego działania.