Reklama wideo

Reklama wideo pozwala docierać do odbiorców w YouTube i w sieci partnerów wideo Google. Jest to doskonałe narzędzie, które przyciąga uwagę odbiorcy i realizuje Twoje cele biznesowe.

Jakie cele marketingowe realizują kampanie wideo?

Dzięki kampaniom wideo możemy realizować trzy cele marketingowe:

Formaty reklam wideo

W zależności od celów marketingowych wykorzystywane są różne formaty reklam wideo.

Reklama wideo Bumper

6-sekundowa reklama wideo tzw. przerywnik Youtube, bez możliwości pominięcia. Pojawia się przed oraz w trakcie trwania filmu na Youtube. Szczególnie skuteczna na urządzeniach mobilnych. Może być częścią większej kampanii lub działać samodzielnie. Rozliczana w formie CPM czyli płatność za 1000 wyświetleń.

Co warto wiedzieć przy projektowaniu reklamy bumper

Wykorzystywana głównie do celów zwiększania świadomości marki.

Reklama wideo True View

Najbardziej elastyczna reklama wideo. Formaty TrueView różnią się metodą określania stawek i możliwością dostosowania do celów marketingowych. Pojawia się przed filmami Youtube. Użytkownicy widzą pierwszych pięć sekund filmu, a następnie mają opcję „pominięcia” reklamy. Dlatego o tak ważne jest przyciągnięcie uwagi i utrzymanie zaangażowania odbiorcy. Reklamodawca zapłaci tylko w przypadku gdy użytkownik obejrzy 30 sekund reklamy (lub całą, jeśli jest krótsza niż 30 sekund) oraz gdy użytkownik wykona działanie z poziomu filmu, na przykład kliknie link do strony reklamodawcy lub pobierze aplikację mobilną.

W zależności od celów marketingowych wyróżniamy:

Reklama wideo TrueView Discovery

Ten format reklamy wyświetla się jako promowany film na stronie głównej YouTube, stronie odtwarzania i stronie wyników wyszukiwania. Opłaty są w formie kosztu obejrzenia (CPV). Pozwala on docierać do nowych odbiorców w momencie wyszukiwania i przeglądania treści w YouTube.

Różnica między reklamą TrueView Discovery a TrueView in Stream polega na tym, że pierwszą trzeba kliknąć aby odtworzyć a drugą można pominąć po 5 sekundach.

Niemożliwe do pominięcia reklamy wideo In-Stream

Reklama In-Stream niemożliwa do pominięcia trwa maksymalnie 15 sekund i wyświetla się przed innymi filmami, w ich trakcie lub po nich. Nie ma możliwości pominięcia reklamy, dlatego stosowane są one wówczas gdy zależy Tobie na tym aby cały film został obejrzany. Reklama stosowana jest głównie aby zwiększyć zasięg i świadomość marki. Rozliczana w formie CPM

Reklama wideo Out-Stream

Reklama wideo Out-Stream wyświetla się poza serwisem Youtube tj. np: w artykule lub przed rozpoczęciem gry mobilnej. Rozliczana w formie vCPM kiedy widać ją na ekranie w co najmniej 50% i jest odtwarzana nieprzerwanie przez co najmniej 2 sekundy. 

Reklama Masthead wideo

Masthead wyświetlany jest na stronie głównej w najlepiej widocznym miejscu w YouTube na dużą skalę na wszystkich urządzeniach. Reklamę tę można kupić w formacie CPD tj. płatność za dzień lub standardowym CPM, gdzie mamy większą elastyczność jeżeli chodzi o dobór odbiorców.

Zastosowanie

Świadomość marki, Rozważanie zakupu, Wykonanie pożądanego działania