Reklama w wyszukiwarce

Twoja reklama w wyszukiwarce wyświetli się, kiedy użytkownik wpisze do wyszukiwarki zapytanie odpowiadające na wcześniej zdefiniowane przez Ciebie słowa kluczowe. Słowa te powinny odpowiadać hasłom wyszukiwanym przez potencjalnych klientów, którzy szukają Twoich produktów lub usług. Istnieje także możliwość wyświetlania reklam na podstawie treści znajdujących się na Twojej witrynie.

Swoje reklamy tekstowe dodatkowo wyświetlisz w sieci reklamowej Google, czyli na stronach partnerskich. Ich wygląd może nieznacznie różnić się od formy, w jakiej pojawiają się reklamy w wyszukiwarce Google.

Umiejscowienie reklamy

Reklama w wyszukiwarce wyświetla się nad wynikami organicznymi oraz opcjonalnie na dole strony. Na jej pozycję wpływają:

wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce google
wyniki wyszukiwania dla frazy ogólnej

Wygląd reklamy

Główne składowe reklamy w wyszukiwarce

Reklama składa się z 3 nagłówków (nie zawsze wyświetlają się wszystkie trzy), 2 linii opisu oraz różnych rozszerzeń reklamowych, które zawierają dodatkowe informacje o firmie.

Zasadniczo występują dwa rodzaje konstruowania reklamy tekstowej:

Przykład reklamy tekstowej w wyszukiwarce na komputerach
Podgląd reklamy na komputerach
Podgląd reklamy w wyszukiwarce google na urządzeniach mobilnych
Podgląd reklamy na urządzeniach mobilnych

Rodzaje rozszerzeń reklamy

Reklamę tekstową może otaczać wiele rozszerzeń, które wyświetlają w zależności od wyszukiwanego zapytania:

Linki do podstron
objaśnienia
rozszerzenia informacji
rozszerzenie polączenia
Rozszerzenie lokalizacji
Rozszerzenie cen
Rozszerzenie graficzne

W miarę możliwości, adekwatnie do danego biznesu, należy korzystać z jak największej liczby typów rozszerzeń. Dzięki temu maksymalizujemy skuteczność reklamy.

FAQ / reklamy w wyszukiwarce

Dlaczego moja reklama tekstowa zawiera podobne nagłówki – czy nie można jej skonstruować lepiej?

Reklama elastyczna składa się z 15 różnych nagłówków. Dobrą praktyką jest aby w nagłówkach zawarte były słowa kluczowe, na które reklama ma się wyświetlać oraz aby odpowiadały one na podstawowe pytania o Twoich produktach czy usługach tj: 
– Produkty lub usługi – Co oferuje Twoja firma?
– Dostępność online – Czy klienci mogą kupować Twoje produkty lub usługi online?
– Dostawa i zwroty – Jakie opcje dostawy i odbioru są dostępne dla klientów?
– Zalety – Jak Twoje produkty lub usługi pomagają ludziom?
– Marka – W jakich wyrażeniach występuje Twoja marka?
– Wezwanie do działania – Jakiego działania oczekujesz od klientów?
– Zasoby reklamowe i ich wybór – Jakie oferujesz kategorie, opcje i możliwości wyboru?
– Ceny i opłaty – Jakie masz ceny, stawki podatkowe lub opłaty?
– Promocje i zniżki – Jakie masz ceny, stawki podatkowe lub opłaty?
Maszynowe uczenie potrzebuje około 5000 wyświetleń elastycznych reklam w wyszukiwarce w ciągu 30 dni, aby Google mógł oszacować skuteczność reklamy. Im dłużej dana reklama jest wyświetlana tym właściwsze i skuteczniejsze kombinacje reklam Google będzie dobierał.

Czy jest możliwe zamieszczenie danego zwrotu w każdej z kombinacji reklamy?

Zdarzają się sytuacje kiedy to jesteśmy prawnie zobligowani umieścić dany zwrot w naszej reklamie np.: „RRSO 10%” lub po prostu chcemy mieć pewność, że reklama będzie zawierała pewien przekaz np.: „Darmowa dostawa tylko dziś”. Z pomocą przychodzi tu funkcja przypinania nagłówka lub tekstu. Powoduje ona ich wyświetlanie na konkretnej pozycji w reklamie przez co uniemożliwiamy innym zasobom zajęcie tego miejsca. Używanie tej funkcji nie jest jednak zalecane jeżeli nie ma wyraźnej konieczności jej zastosowania. Zmniejszamy tym samym ilość możliwych kombinacji do testowania.

Zastosowanie reklamy tekstowej

Sprzedaż on-line, generowanie leadów, ruch na stronie.