Reklama Display
Reklama display wyświetlana jest na stronach należących do sieci reklamowej Google oraz na serwisach Gmail czy Youtube. Dociera z komunikatem do potencjalnych klientów we właściwym miejscu i we właściwym czasie.
Wygląd reklamy graficznej
Tworząc reklamy display możemy użyć sztywnych rozmiarów graficznych i/lub skorzystać z elastycznej reklamy graficznej.
Elastyczna reklama graficzna
Dopasowuje swój rozmiar do dostępnej powierzchni reklamowej przez co jej użycie ma duże większe zasięgi w stosunku do standardowej reklamy graficznej. W reklamie elastycznej możemy korzystać z takich zasobów jak (obrazy, nagłówki, logo, filmy i teksty reklamy) a uczenie maszynowe pozwala wyświetlać najbardziej skuteczne kombinacje reklamy.
Składowe reklamy elastycznej:
- Nagłówek – najbardziej wyróżniona część reklamy. Istnieje możliwość dodania 5 nagłówków.
- Długi nagłówek – wykorzystywany w reklamach o większej powierzchni. Może być wyświetlany wraz z opisem reklamy lub bez.
- Tekst reklamy – występuje po nagłówku. Jest możliwość dodania 5 tekstów reklamowych.
- Obraz – maksymalna liczba zasobów graficznych łącznie z logotypem to 15.
- Wideo – do 5 filmów wideo.
- Nazwa marki.
- Tekst wzywający do akcji z możliwych predefiniowanych np: “Kup teraz”.
Standardowe rozmiary reklam graficznych
Aby w pełni kontrolować wygląd reklamy można użyć standardowej reklamy graficznej. której wymiary podane są poniżej w tabeli.
File types
Image Formats | GIF, JPG, PNG |
HTML5 Formats | ZIP containing HTML and optionally CSS, JS, GIF, PNG, JPG, JPEG, SVG (Responsive or standard) |
AMPHTML Formats | ZIP containing 1 HTML document and up to 39 media assets. |
Max. size | Max. size |
Square and rectangle
200×200 | Small square |
240×400 | Vertical rectangle |
250×250 | Square |
250×360 | Triple widescreen |
300×250 | Inline rectangle |
336×280 | Large rectangle |
580×400 | Netboard |
Leaderboard
468×60 | Banner |
728×90 | Leaderboard |
930×180 | Top banner |
970×90 | Large leadreboard |
970×250 | Billboard |
980×120 | Panorama |
Skyscraper
120×600 | Skyscraper |
160×600 | Wide skyscraper |
300×600 | Half-page |
300×1050 | Portrait |
Mobile
300×50 | Mobile banner |
320×50 | Mobile banner |
320×100 | Large mobile banner |
Responsive
Responsive HTML5 ad sizes are determined by the space available. |
Zastosowanie
Sprzedaż on-line, generowanie leadów, ruch na stronie, Świadomość marki
Inne formy reklamy Google Ads