Social media i social media marketing

Social media i social media marketing

Social Media opanowały i zmieniły świat. Obecnie prawie każda firma działająca na rynku ma swoją stronę internetową, a większość z nich ma połączony z nią profil w mediach społecznościowych - mowa tu oczywiście o Facebooku, Instagramie, Twitterze czy LinkedIn. I choć można się spierać o to, który z portali społecznościowych jest bardziej wartościowy, prawda jest taka, że klienci (i potencjalni klienci) coraz więcej czasu poświęcają na ich przeglądaniu. Istnieją nawet specyficzne branże (np. gastronomia), które rezygnują z prowadzenia witryny na rzecz obecności w social media. Na popularność takiego rozwiązania wpływa fakt, iż założenie konta i jego administrowanie w wielu przypadkach jest darmowe. Ponadto dzięki szerokiemu gronu użytkowników, firma może dotrzeć do dużej grupy odbiorców w stosunkowo tani sposób. 

Social media marketing to promowanie osób, firm, produktów czy usług za pośrednictwem mediów społecznościowych. Celem tych działań jest zwiększenie ruchu i konwersji m.in. poprzez prowadzenie profili, a także publikację atrakcyjnych treści, które osoby odwiedzające nasz fanpage będą udostępniać na swoich profilach prywatnych. 

W Virtal działania marketingowe w social media opierają się głównie na Facebooku, chociaż na życzenie klienta podejmiemy się współpracy również w kontekście innych profili społecznościowych.

Dlaczego warto prowadzić fanpage na Facebook’u?

Firmowy profil w mediach społecznościowych to wizytówka przedsiębiorstwa. Dobrze prowadzony fanpage pomaga zaprezentować firmę szerszemu gronu potencjalnych klientów, wpływa na postrzeganie jej wizerunku, a także na rozpoznawalność marki na rynku. Odpowiednio przemyślane i przygotowane treści przekładają się na wzrost świadomości klientów o marce i jej produktach. Jest to także doskonałe miejsce do budowania lojalnej społeczności reagującej na działania firmy. Zapewniając ciekawe i angażujące treści na swoim profilu zbliżysz się do klientów i nawiążesz z nimi bezpośredni kontakt. Dzięki temu klienci (i potencjalni klienci), identyfikując się z Twoją firmą, będą udostępniać Twoje treści na swoich profilach prywatnych stając się niejako ambasadorami Twojej marki. W ten sposób możesz wygenerować duży ruch, który docelowo może przełożyć się na wzrost zainteresowania Twoją firmą oraz na wzrost wyników sprzedażowych.

Dzięki rzetelnemu prowadzeniu firmowego fanpage’a Twoja firma zyska: 

  • nowy kanał bezpośredniej komunikacji z waszymi klientami; 
  • szerokie grono odbiorców, do których będzie mogła dotrzeć ze swoją ofertą; 
  • zwiększenie widoczności marki w internecie; 
  • miejsce z łatwą i tanią reklamą; 
  • kanał do promocji stron firmowych (witryna www, blog itp.); 
  • kanał szybkiego rozprzestrzeniania się informacji; 
  • możliwość bieżącego monitorowania reakcji odbiorców; 
  • obszar, w którym będzie mogła stworzyć pozytywny wizerunek swojej marki. 


Wszystkie te działania w naturalny sposób prowadzić mają do wzrostu sprzedaży produktów i usług świadczonych przez Twoją firmę.


Dlaczego warto powierzyć prowadzenia fanpage’a firmie Virtal?

W Virtal kładziemy duży nacisk na poznanie klienta i jego potrzeb. Wychodzimy z założenia, że tylko w ten sposób jesteśmy w stanie przygotować skutecznie działania promocyjne. Zapewnimy Ci kompleksową obsługę w zakresie prowadzenia fanpage’a - od stworzenia profilu lub analizy dotychczasowego profilu, poprzez przeprowadzenie analizy konkurencji, zaplanowanie strategii komunikacji, stworzenie dedykowanej szaty graficznej po tworzenie i publikowanie angażujących postów. Pod naszą opieką Twój profil przyniesie Ci większe korzyści wizerunkowe i sprzedażowe. Sprawdź, co zyskasz nawiązują współpracę z naszą firmą. 

  1. Doświadczenie - nasi pracownicy zdobyli duże doświadczenie w social media marketingu, zarówno w kontekście prowadzenia profili jak i kreowaniu kampanii reklamowych.
  2. Planowanie działań - poznając potrzeby Twojej firmy, wasze wartości i grupę docelowych odbiorców, ustalimy strategię komunikacji odpowiednią dla Twojej firmy i nadamy jej odpowiedni ton, zaplanujemy ilość i częstotliwość publikowanych informacji, a także zajmiemy się przygotowaniem i publikacją treści.
  3. Jakość i zaangażowanie - w celu uzyskania lepszych rezultatów ważne jest zaangażowanie osób zajmujących się profilem zatem w Virtal zostanie Ci przypisany dedykowany pracownik, który będzie dbał o kontakt z Twoimi klientami (m.in. poprzez odpowiadanie na pytania i komentarze) oraz o spójność przekazywanych informacji. 
  4. Przejrzystość działań - będziesz mieć stały dostęp do statystyk zawierających informacje o skuteczności podjętych działań, dzięki czemu zachowasz pełną kontrolę nad swoim profilem.


Jak działamy, czyli kilka słów o tym jak skutecznie prowadzić fanpage na FB dla firm

W Virtal nie robimy niczego “na pół gwizdka”, dlatego nasi specjaliści zapewnią kompleksową obsługę Twojego firmowego fanpage’a - stworzymy, poprowadzimy i będziemy nim administrować zgodnie z wypracowaną wcześniej strategią. Sprawdź poniżej, czego możesz od nas oczekiwać

  1. Badanie potrzeb - na tym etapie spotykam się z Tobą aby przy dobrej kawie porozmawiać o potrzebach Twojej firmy. Wspólnie ustalimy też cele działań promocyjnych. 
  2. Utworzenie profilu lub analiza profilu dotychczasowego - jeśli Twoja firma nie ma jeszcze swojego fanpage’a to nic straconego - utworzymy go dla Ciebie i nadamy mu dedykowaną szatę graficzną. Jeśli natomiast profil istnieje ale nie do końca spełnia Twoje oczekiwania, podejmiemy się jego analizy. Sprawdzimy też jak na tym polu radzi sobie konkurencja. 
  3. Zaplanowanie strategii komunikacji - w oparciu o analizę potrzeb oraz analizę konkurencji, zaplanujemy spójną strategię komunikacji. Ustalimy ilość i częstotliwość publikacji przygotowanych treści. Opracujemy treści merytoryczne i atrakcyjne grafiki, 
  4. Kreowanie wizerunku - Facebook jest idealnym miejscem do kreowania wizerunku firmy. Poprzez zaplanowane i zatwierdzone przez Ciebie działania, zajmiemy się kreowanie pozytywnego wizerunku Twojej firmy wśród szerokiego grona odbiorców. 
  5. Zwiększenie zainteresowania - na tym etapie poprzez przygotowanie ciekawych treści, zajmiemy się budowaniem społeczności fanów Twojej firmy. Dobre treści w połączeniu z atrakcyjnymi formami wizualizacji zwiększą zainteresowanie potencjalnych klientów produktami bądź usługami Twojej firmy. 
  6. Pozyskanie fanów - po wzbudzeniu zainteresowania Twoją firmą, wśród użytkowników Facebook’a będziemy prowadzić działania mające na celu pozyskanie lojalnych fanów. Tworząc posty angażujące oraz prowadząc różne formy działań (posty, konkursy, zabawy, wezwania do działania itp.) zwiększymy liczbę fanów identyfikujących się z Twoją firmą, którzy treści zamieszczane na firmowym fanpage’u chętnie będą udostępniać na swoich profilach prywatnych, stając się ambasadorami Twojej marki. 
  7. Pozyskanie klientów - mając zbudowaną lojalną społeczność sprawimy, że powiększy ona grono Twoich obecnych klientów, co przełoży się na wzrost zysków Twojej firmy. 
  8. Bieżąca komunikacja - prowadząc Twój profil zajmiemy się także obsługą fanów Twojej marki poprzez bieżące śledzenie ich reakcji na zamieszczane treści i odpowiadanie na pytania, komentarze, wiadomości i posty umieszczane na Twoim profilu.