Pozycjonowanie stron www

Wykorzystaj w pełni potencjał SEO Twojej witryny. Pozycjonowanie to gwarancja zwiększenia widoczność serwisu oraz ruchu organicznego z wyszukiwarek.

Co to jest pozycjonowanie stron?

W większości miejsc spotkacie się z zamiennym określeniem na pozycjonowanie stron tj. SEO (z ang. search engine optimization). Termin ten odnosi się tylko do części procesu pozycjonowania tj. do czynników On Page odpowiadających za przygotowanie kodu i treści na stronie w celu sprawniejszego indeksowania witryny przez robota Google (Googlebot). Do pełnego określenia terminu Pozycjonowania należy zatem dodać czynniki Off Page, które można określić jako sygnały z internetu odnoszące się do Twojej witryny np: strony zewnętrzne linkujące do Twojej strony, artykuły na serwisach trzecich, różnego rodzaju wizytówki, opinie na portalach np: Google Moja Firma.

Def. 

Pozycjonowanie stron można określić jako podwyższenie rankingu Twojej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania Google tj. bez uwzględnienia płatnych reklam na “n” słów kluczowych. Efektem tych działań jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie www.

Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google?

Wyniki wyszukiwania Google (z ang. SERP - search engine result page) mogą zawierać wiele modułów, które pojawiają się w zależności od wpisanego zapytania ale najczęściej spotykane wyniki przedstawia się następująco 

Zapytania globalne


Zapytania lokalne

Zapytanie globalne w wyszukiwarce google.pl Zapytanie lokalne w wyszukiwarce google.pl

Pozycjonowanie stron - dlaczego warto?

Google posiada ponad 97% udziału w rynku wyszukiwarek w Polsce, a dziennie generowanych jest 16-20% nowych zapytań w Google, których wcześniej nikt nie wpisywał.

Search Engine Market Share Poland

Korzyści wynikające z pozycjonowania stron

  • Zwiększenie ruchu na stronie - to chyba najważniejsza korzyść z działań pozycjonowania i w większości przypadków wynika z większej ilości fraz na jakie strona pokazuje się w wynikach wyszukiwania, a nie z faktu wypozycjonowania 2 czy 3 fraz bardzo kalorycznych. Mowa tu o frazach z tzw. “długiego ogona” (ang. long tail). Frazy z długiego ogona to frazy dość sprecyzowane charakteryzujące się małym potencjałem zapytań w wyszukiwarce.
  • Zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google - traktować można to jako reklamę, w którą nikt nie kliknął. Brzmi nie najlepiej ale mimo to użytkownik widzi nazwę marki i podświadomie może ją zapamiętać. Większa widoczność to większa rozpoznawalność marki. Zwiększenie widoczności w Google jest także dobrym prognostykiem do zwiększenia ruchu na stronie.
  • Zwiększenie pozycji na strategiczne frazy dla biznesu - frazy kaloryczne mogą przynieść ruch pożądany czyli taki, który może zainicjować sprzedaż lub pozyskanie klienta. Duża część użytkowników przypisuje pozycję firmy w wyszukiwarce do pozycji firmy na rynku, co stawia firmę dobrze wypozycjonowaną w dobrym świetle.
  • Dotarcie do grupy odbiorców zainteresowanych Twoją usługą lub produktem 
  • Zoptymalizowanie kosztów - pozycjonowanie to medium charakteryzujące się jednym z najniższych kosztów pozyskania klienta  
Jestem zainteresowany ofertą!

Jak działa pozycjonowanie strony?

Na czym polega pozycjonowanie strony oraz jak poprawić pozycje w wynikach wyszukiwania? Te pytania są najczęściej zadawane przez potencjalnego klienta - czyli co można zrobić aby polepszyć wynik i osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty? Działania te można podzielić na 3 grupy tematyczne:

  • Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek
  • Pozyskiwanie linków
  • Budowanie treści czyli SEO Content Marketing

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek

Dostosowanie witryny www w taki sposób aby Googlebot szybko i sprawnie indeksował treści na stronach w celu zwiększenia pozycji na odpowiednie słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania. Warto zatem zadbać o: 

Dostępność witryny dla robotów wyszukiwarek oraz umożliwienie Google odnalezienie Twoich stron poprzez

  • odpowiednią konfigurację pliku robots.txt, który jest odpowiedzialny za informowanie robotów wyszukiwarek o dostępie lub blokowaniu dostępu do zasobów witryny;
  • plik mapy witryny, który daje szybki dostęp do linków zawartych w witrynie i pomaga sprawniej indeksować zasoby;
  • odpowiednio ułożoną strukturę nawigacyjną tak aby do każdej podstrony prowadził aktywny link zawierający tekst lub w przypadku obrazu z tekst alternatywny
  • prawidłową konfigurację serwera

Ułatwienie Google zrozumienia Twoich treści tj.

  • zadbanie o logiczną strukturę serwisu, która powinna mieć swoje odzwierciedlenie w nawigacji, która pomaga użytkownikom w szybkim odnalezieniu interesujących ich informacji. Struktura pomaga, przede wszystkim wyszukiwarkom, w zrozumieniu co jest ważne na stronie;
  • treści powinny być przydatne dla użytkownika i bogate w słowa kluczowe, których użytkownicy mogliby użyć aby odnaleźć Twoją stronę;
  • elementy strony, tj. tytuły stron, opisy widoczne w wynikach wyszukiwania, nagłówki, teksty alternatywne obrazów, powinny być opisowe i sprecyzowane;
  • konsolidowanie zduplikowanych treści na stronie

Ułatwienie użytkownikom korzystania z Twojej strony poprzez:

  • zadbanie o poprawny kod HTML - można to sprawdzić używając narzędzia https://validator.w3.org
  • zoptymalizowanie czasu ładowania się strony - to jak szybko ładuje się strona ma wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce i przede wszystkim na zachowanie użytkowników. Prędkość ładowania się serwisu można sprawdzić narzędziami https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ lub http://www.webpagetest.org 
  • zadbanie o responsywność serwisu tak aby witryna była czytelna na urządzeniach mobilnych jak i desktopowych
  • zabezpieczenie witryny protokołem HTTPS
Jestem zainteresowany ofertą!

Pozyskiwanie linków do strony

Od początku działania wyszukiwarki Google ogromny wpływ na widoczność strony miały odnośniki ze stron trzecich do strony docelowej. Link ze strony A do strony B działał jak głos oddany przez stronę A na stronę B. Z czasem wartości nabrały linki z serwisów tematycznych oraz stron o dobrych parametrach SEO, a negatywny wpływ na ranking miały linki o niskiej wartości ze stron spamowych. Pozyskanie dobrych jakościowo linków stanowi obecnie duże wyzwanie i wymaga przygotowania odpowiedniej strategii. Najczęstsze sposoby na pozyskiwanie linków obrazuje poniższy wykres

Jestem zainteresowany ofertą!

SEO Content Marketing

Budowa dobrych treści, zawierających przydatne informacje przyczynia się do zwiększenia puli fraz na jakie wyświetla się strona w wyszukiwarce. Efektem zwiększonej widoczności jest zwiększony ruch organiczny. Cykliczne publikacje pozwalają na częstsze odwiedziny Googlebota w serwisie i szybsze indeksowanie nowych materiałów zawartych na stronie.

Chcę poznać ofertę!

Co robi i w jaki sposób może pomóc agencja SEO - krok po kroku

Działania jakie podejmujemy pozycjonując strony klientów odnoszą się do tych opisanych powyżej. Skuteczna kampania SEO obejmuje:

  1. Przygotowanie audytu SEO
    Podstawą rozpoczęcia działań SEO jest określenie stanu wyjściowego, w którym znajduje się strona.  
  2. Dobór słów kluczowych
    Jakie frazy i na jakich pozycjach wyświetla się strona oraz jaki jest potencjał ruchu, który można skierować do strony pozycjonowanej.
  3. Optymalizacja strony
    Cykliczne zalecenia optymalizacyjne bazujące na specjalistycznych narzędziach SEO tj. począwszy od konfiguracji struktury adresów URL i nawigacji do sprawdzenia błędów jakie napotyka Googlebot przy indeksowaniu witryny.
  4. Pozyskiwania linków
    Dobór oraz wdrożenie strategii budowania darmowych jak i płatnych linków, wyszukiwanie miejsc oraz zakup mediów, a także weryfikacja poprawnego linkowania do serwisu.
  5. Analizy SEO
    Generowanie różnego rodzaju raportów dotyczących domeny pozycjonowanej oraz stron konkurencji. Przykładowo mogą to być raporty porównania bazy backlink’ów konkurencji, zduplikowanych treści, błędów serwera.
  6. Konsultacje SEO
    Dedykowany Account Manager jest zawsze dostępny dla Twojej firmy
  7. Raportowanie wykonanych działań
    Przejrzyste raportowanie bez zakrywania się specjalistycznym know-how

Chcę poznać ofertę!

Wybór odpowiedniej Agencji SEO czyli gdzie najlepiej?

Zapewne masz też szereg wątpliwości co do wyboru firmy, z którą będziesz chciał nawiązać współpracę. Zastanawiasz się, którą agencję wybrać, komu zaufać i jakie działania agencja SEO będzie faktycznie wykonywać. Poniżej postaram się rozwiać przynajmniej część z Twoich wątpliwości, przedstawiając Ci dobrego Partnera do współpracy tj. firmę Virtal

  • Doświadczenie - agencja Virtal będzie świętować już 8 rok działalności ale osoby odpowiedzialne za jej założenie są związane z branżą SEO od samych jej początków w Polsce. Paweł Kuźma i Bartosz Borkowski dali początek działowi SEO w Grupie Polskapresse, gdzie zarządzali pozycjonowaniem kilkudziesięciu stron należących do Grupy m.in. gratka.pl, naszemiasto.pl. Dobre wyniki sprawiły, że zostali dostrzeżeni przez Grupę Morizon, z którą wspólnie założyli agencję SEO z sukcesami działającą do dnia dzisiejszego.
  • Wyróżnieni przez Google - zaproszenie do prestiżowego programu Google Elevator to dowód uznania dla najbardziej dynamicznie rozwijających się agencji digitalowych w Polsce. Do ekskluzywnego grona 20 firm uczestniczących w programie, Google zaprosił wyspecjalizowaną w obsłudze efektywnościowych kampanii reklamowych (SEM/SEO) spółkę Virtal. O sukcesie firmy zdecydowało spełnienie szeregu wymagań Google dotyczących m.in. wysokiej jakości świadczonych usług, prowadzenia efektywnych kampanii oraz dynamicznego wzrostu skali działalności. Takie wyróżnienia pokazują, że firma idzie w dobrym kierunku, a w efekcie wzmacnia swój potencjał oraz przyspiesza swoją ekspansję rynkową.
  • Zaufanie - cieszymy się zaufaniem naszych klientów. Wystarczy spojrzeć na nasze Case Study i opinie naszych klientów o agencji. Zapewniamy potrzebę poczucia spokoju oraz to, że klient może na nas polegać.
  • Pracownicy Virtal to najlepsi specjaliści - tworzymy specjalistów dając im wiedzę, możliwość zdobycia doświadczenia oraz dostęp do najlepszych narzędzi SEO.
  • Portfolio - współpracowaliśmy ze znanymi markami, wśród których wyróżnić można  Morizon S.A., Stopklatka S.A., Goal.pl, Multikino Media Sp. z o.o., Fortuna zakłady online Sp. z o.o., Polnord S.A., VTS Group i wiele innych
Chcę poznać ofertę!