Kampanie Google Ads

Twoja reklama wyświetlana będzie Twoim potencjalnym klientom w czasie kiedy poszukują oni usług lub produktów, które oferujesz. Płacisz tylko wówczas jeżeli użytkownik kliknie w Twoją reklamę.

Co to jest Google Ads (dawniej Adwords)?

Google Ads to system reklamowy, dzięki któremu możesz wyświetlać reklamy w wyszukiwarce Google i docierać do odbiorców w momencie kiedy szukają Twoich produktów lub usług. Google Ads to także sieć reklamowa składająca się z ponad dwóch milionów stron (w tym Youtube i Gmail) oraz ~650 000 aplikacji mobilnych.

Dlaczego warto skorzystać z reklam Google Ads?

Niewątpliwą korzyścią z reklamy Google Ads jest możliwość pozyskania nowych klientów oraz budowa pozytywnego wizerunku Twojej marki. Można to osiągnąć dzięki zaletom jakie posiada system Google Ads tj.

  • Skala - Google Ads to przede wszystkim ogromny zasięg. 97% rynku wyszukiwarek przypisuje się Google, a sieć reklamowa w Polsce liczy setki tysięcy stron.
  • Trafność reklamy - docierasz do klientów, którzy aktywnie poszukują tego co oferujesz. Mechanizmy Google potrafią także dokładnie określić zainteresowania użytkowników oraz ich preferencje zakupowe w określonym momencie. Dodatkowo system Google Ads umożliwia kierowanie kampanii na odpowiednie dane demograficzne jak obszar, wiek, płeć czy nawet zasobność portfela oraz umożliwia ustawienie planu wyświetlania reklama w dowolne dni i godziny.
  • Mierzalność - kontrolujesz wydatki oraz mierzysz zwrot z inwestycji ROI (ang. return of investment)
  • Płatność tylko za kliknięcie w reklamę, czyli kiedy użytkownik odwiedzi Twoją stronę lub do Ciebie zadzwoni.  
Chcę poznać ofertę

Dlaczego warto zlecić prowadzenie kampanii Google Ads specjalistom Virtal?

  • Certyfikowani specjaliści - nasi pracownicy uzyskali certyfikaty Google Ads świadczące o ich wiedzy
  • Partner Google - Virtal posiada status Premier, który świadczy o spełnieniu przez Virtal szeregu wymagań tj.
    • wyniki firmy oceniane na podstawie wzrostu przychodów klientów, utrzymania klientów, ogólnego wzrostu przychodów oraz zwiększenia liczby reklamodawców,
    • utrzymanie wydatków w systemie reklamowym Google Ads na odpowiednim poziomie
    • certyfikaty agencji uzyskane przez co najmniej 2 specjalistów SEM
  • Wyróżnieni przez Google - zaproszenie do prestiżowego programu Google Elevator to dowód uznania dla najbardziej dynamicznie rozwijających się agencji digitalowych w Polsce. Do ekskluzywnego grona 20 firm uczestniczących w programie, Google zaprosił wyspecjalizowaną w obsłudze efektywnościowych kampanii reklamowych (SEM/SEO) spółkę Virtal. O sukcesie firmy zdecydowało spełnienie szeregu wymagań Google dotyczących m.in. wysokiej jakości świadczonych usług, prowadzenia efektywnych kampanii oraz dynamicznego wzrostu skali działalności.
  • Optymalne wykorzystanie budżetu - System Google Ads posiada dużą ilość zaawansowanych konfiguracji. Niepoprawne ustawienia w prosty sposób mogą spowodować wydanie zaplanowanego budżetu, nie osiągając założonych celów. Bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie kampanii przed jej uruchomieniem oraz jej optymalizacja w trakcie.
  • Jakość reklamy - W celu uzyskania lepszych rezultatów ważne jest dopilnowanie aby reklama zawierała możliwie wszystkie rozszerzenia oraz aby była odpowiednio dopasowana do słów kluczowych, które powodują jej wyświetlenie.
  • Dobrze targetowana reklama - system Google Ads rozpoznaje wiele płaszczyzn preferencji użytkownika. Ważne jest aby odpowiednio dobrać grupę docelową i skierować reklamę do użytkowników wg. oczekiwań biznesowych klienta.
Chcę poznać ofertę

Reklama w wyszukiwarce (linki sponsorowane)

Jej skuteczność opiera się na wyświetlaniu reklamy w wynikach wyszukiwania Google dokładnie w momencie gdy klienci będą poszukiwać tego co oferujesz. Koszty naliczane są tylko wówczas kiedy ktoś kliknie reklamę.

Reklama składa się z dwóch nagłówków o długości do 30 znaków, opisu do 80 znaków oraz wyświetlanego adresu URL. Reklama może zostać rozbudowana o szereg rozszerzeń, które zawierają cenne informacje jak np: linki do różnych sekcji witryny, adres i nr. telefonu, dodatkowe informacje o usłudze czy ceny produktów.

Chcę poznać ofertę

Reklama w sieci Google Ads (Display)

Reklamy w sieci reklamowej Google Ads wyświetlają się w ponad dwóch milionach stron internetowych i 650 000 aplikacji. Wyświetlają się użytkownikom, którzy wyrażają zainteresowanie danym tematem przeglądając witryny, korzystając z aplikacji lub oglądając materiały wideo. System charakteryzuje się precyzyjnym dotarciem do użytkownika na różnym poziomie lejka zakupowego co doskonale zwiększa skuteczność danej kampanii.

Dostępne są różnego rodzaju formaty reklamowe. 

Remarketing

Umożliwia ponowne dotarcie do osób, które miały już kontakt z produktami lub usługami Twojej firmy ale opuściły witrynę lub Twoją aplikację bez wykonania oczekiwanego przez Ciebie działania.

Istnieje możliwość tworzenia sprecyzowanych list remarketingowych dostosowanych do Twoich celów reklamowych np: lista kierowana na osoby, które

  • dodały coś do koszyka ale nie sfinalizowały transakcji,
  • przeglądały daną sekcję witryny,
  • pobrały materiały z Twojej strony,
  • oraz wiele innych kombinacji możliwych do skonfigurowania za pomocą systemy Google Analytics

Dodatkowo warto skierować reklamę także do podobnych odbiorców, którzy wykazują cechy podobne do użytkowników na Twoich listach remarketingowych tj. przeglądają podobne strony co Twoi użytkownicy, wyszukują podobnych usług czy produktów. Dobrą praktyką jest zastosowanie listy użytkowników podobnych, do tych którzy dokonali konwersji na Twojej stronie tj. wysłali zapytanie

Reklama wideo na YouTube

Google Ads daje możliwość tworzenia kampanii wideo na YouTube i witrynach partnerów wideo. Istnieje kilka formatów, które można użyć w kampanii.

Reklama TrueView In-Stream

Najbardziej rozpowszechniony format reklamy wideo. Wyświetla się przed filmem, w jego trakcie lub po jego zakończeniu. Opcjonalnie użytkownik może pominąć reklamę po 5 sekundach. Reklamy wideo TrueView In-Stream mogą się wyświetlać na stronach odtwarzania filmów YouTube oraz w witrynach partnerów wideo i aplikacjach należących do sieci reklamowej Google. Użytkownik płaci tylko za oglądnięcie całego lub min. 30 sekund filmu

Reklama TrueView Discovery

Reklama składa się z tekstu i obrazu miniatury zaczerpniętego z wideo. Rozmiary oraz wygląd reklamy dopasowują się w zależności od miejsca wyświetlania. Reklamodawca płaci jeżeli użytkownik kliknie w reklamę wideo, które jest wyświetlane na stronie odtwarzania filmu lub na stronie kanału w YouTube. Reklamy wyświetlane są w wynikach  wynikach wyszukiwania w YouTube, obok powiązanych filmów w YouTube, na stronie głównej YouTube na komórki.

Reklamy w przerywniku (Bumper Ads)

Reklamy wideo Bumper Ads trwają maksymalnie sześć sekund i wyświetlają się przed filmem, w jego trakcie lub po jego zakończeniu. Widzowie nie mają możliwości pominięcia reklamy. Stanowią dobre uzupełnienie kampanii TrueView

Reklama Out-Stream

Reklamy wideo typu Out-Stream to reklamy przeznaczone tylko na urządzenia mobilne, które wyświetlają się na stronach partnerów i w aplikacjach poza YouTube. Są odtwarzane w aplikacji lub w treści strony. Reklamy, które pojawiają się na ekranie, są odtwarzane automatycznie w trybie wyciszenia. Wystarczy jedno kliknięcie aby włączyć dźwięk. Użytkownicy mogą przewinąć lub odrzucić wyświetlaną reklamę.