Kampanie Google Ads

Reklama w wyszukiwarce Google

Paweł Kuźma | 10 Lipca 2018

Jedna z najbardziej popularnych form reklamowych w internecie. Jej skuteczność opiera się na wyświetlaniu reklamy w Google przy wynikach wyszukiwania dokładnie w momencie gdy klienci będą poszukiwać tego co oferujesz. Koszty naliczane są tylko wówczas kiedy ktoś kliknie reklamę.

Gdzie się wyświetla reklama Google Ads?

Reklama Google Ads (dawniej Adwords) wyświetla się na komputerach, tabletach i smartfonach w wyszukiwarce Google nawet do czterech pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania oraz do trzech reklam tuż pod naturalnymi wynikami. Jeżeli są to zapytania związane z e-commerce mogą wyświetlać się także reklamy produktowe.

reklama w wyszukiwarce

Jak wygląda reklama tekstowa Google Ads?

Reklama tekstowa Google Ads składa się z: 

  • 2 nagłówków zawierających do 30 znaków, 
  • tekstu reklamy zawierającego do 80 znaków, 
  • wyświetlanego adresu URL 

Aby zmaksymalizować skuteczność reklam tekstowych należy w reklamie umieścić dodatkowe informacje, tzw. rozszerzenia, które będą pojawiać się w zależności od indywidualnego wyszukiwania użytkownika w Google. Dzięki rozszerzeniom reklama zwiększa swoją widoczność przez co może uzyskiwać większą ilość kliknięć. 

Wygląd reklamy tekstowej Google Ads

Komu będzie wyświetlana Twoja reklama?

Twoja reklama będzie wyświetlana w momencie kiedy użytkownik wpisze zapytanie do wyszukiwarki odpowiadające na wcześniej zdefiniowane przez Ciebie słowa kluczowe. Słowa te powinny odpowiadać hasłom wyszukiwanym przez potencjalnych klientów, którzy chcą znaleźć Twoje produkty lub usługi.

W zależności czy chcesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów czy raczej wolisz skupić się na określonej grupie odbiorców używa się odpowiednich dopasowań słów kluczowych. Istnieje 5 typów dopasowań słów kluczowych. 

Reklamuj się tam gdzie są Twoi klienci

Jeżeli oferujesz klientom swoje produkty czy usługi w określonej lokalizacji jak np: Gdańsk można ustawić kampanię w taki sposób aby reklama była wyświetlana tylko użytkownikom z danego miasta. Można również kierować reklamę do użytkowników będących w promieniu np 10 km od Twojej siedziby firmy.

Ustawienia lokalizacji kampanii Google Ads

Ile kosztuje reklama Google Ads w wyszukiwarce?

To Ty ustalasz ile chcesz maksymalnie zapłacić za kliknięcie w reklamę. W praktyce jednak to czy Twoja reklama się wyświetli i na którym miejscu warunkowane jest przez aukcję. Istotną rolę odgrywa tutaj współczynnik jakości reklamy tj. dopasowanie słów kluczowych do reklamy i strony docelowej oraz maksymalna stawka jaką jesteś w stanie zapłacić. Oznacza to, że nawet jeśli stawki konkurencji są większe od Twoich, nadal możesz zdobyć wyższą pozycję – przy mniejszej stawce. Wystarczy dbać o trafność słów kluczowych i samych reklam.

System Google Ads dysponuje różnymi rodzajami ustawień stawkowania. Coraz większe znaczenie odgrywają stawkowania automatyczne, które pozwalają zwiększyć lub zmniejszyć stawkę w zależności od spełnienia Twoich celów biznesowych tj. np. sprzedaży czy zwrot z inwestycji. 

Korzyści z reklamy Google Ads w wyszukiwarce

Twoi klienci zaczynają od wyszukiwarki.  

  • Zdobywasz nowych klientów - docierasz do potencjalnych klientów poszukujących usług czy produktów w określonym momencie. Niezależnie czy Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży, wygenerowanie leadów sprzedażowych czy zwiększenie widoczności Twojej strony, reklama w wyszukiwarce odpowiada na te potrzeby,
  • Budujesz wizerunek swojej marki - poprzez stałą obecność w wyszukiwarce utrwalasz świadomość swojej marki wśród potencjalnych klientów,
  • Kontrolujesz wydatki - kontrolujesz wydatki na poziomie dziennym i miesięcznym oraz mierzysz zwrot z inwestycji ROI,
  • Zasięg i trafność reklamy - docierasz do klientów w wybranych krajach regionach lub miastach – albo w określonej odległości od Twojej firmy lub sklepu.

Skuteczna kampania Google Ads

Paweł Kuźma

Założyciel firmy Virtal, gdzie od lipca 2011 r. pełni funkcję prezesa zarządu. Związany z marketingiem w wyszukiwarkach od 2005 r. Przez okres 5 lat zarządzający pozycjonowaniem serwisów Grupy Polskapresse, właściciela m.in. serwisu gratka.pl, naszemiasto.pl notowanych w zestawieniu największych grup witryn w rankingu Megapanel PBI/Gemius.

Udostępnij Artykuł
Szybkie linki Zapytaj o Ofertę

Inne Artykuły