Co zrobić, żeby Twój odbiorca zwrócił uwagę na reklamę, którą do niego kierujesz? Planując swoje kampanie Google Ads, rozważ dodanie rozszerzeń do reklam. To dodatkowe elementy, dzięki którym rozbudujesz ją o praktyczne informacje o swojej firmie i ofercie. Co zyskasz z takim rozwiązaniem? W jakich typach kampanii zamieścisz rozszerzenia reklam Google?
Co to jest rozszerzenie reklam w Google Ads
Rozszerzenia Google Ads to dodatkowe elementy, które pojawią się w obrębie reklamy. Dzięki nim dostarczysz odbiorcom dodatkowe informacje, a reklama zajmie większą przestrzeń, skuteczniej przykuwając wzrok.
Twoje rozszerzenia wyświetlą się, gdy korzystasz z kampanii:
- w sieci wyszukiwania,
- w sieci reklamowej (tylko wybrane rozszerzenia),
- na YouTubie.
Korzystając z rozszerzeń Google, nadasz reklamie interaktywności i zwiększysz szanse, że więcej osób ją kliknie.
Jakie są rodzaje rozszerzeń Google Ads
Rozszerzenia reklam Google dzieli się ze względu na sposób ich ustawiania: ręczne i automatyczne, i rodzaj, jak rozszerzenia cen, linków do podstron czy lokalizacji.
Rozszerzenia ręczne i automatyczne
Te pierwsze dodajesz samodzielnie i musisz dodatkowo skonfigurować. (Albo nie! Wystarczy, że zlecisz nam przygotowanie swojej kampanii, podasz oczekiwania, a resztą zajmiemy się my. Sukcesy naszych klientów podejrzysz w zakładce Case Study).
Z kolei rozszerzenia z wersji automatycznej dodaje algorytm Google. Robi to na podstawie prognoz: jeśli wyświetlenie dodatkowych elementów zwiększy skuteczność reklamy, wtedy się one pojawią.
Rozszerzenia dodasz z poziomu konta, kampanii lub grup reklam.
Pamiętaj, że obowiązuje hierarchia rozszerzeń Google. Te, które dodasz w grupie reklam, czyli węższym zbiorze, będą wyświetlać się ponad tymi, jakie zamieścisz w ramach całej kampanii.
Rozszerzenia linków do podstron
Chcesz, żeby odbiorca odwiedził konkretne podstrony Twojej firmowej witryny? Przygotowując następną kampanię reklamową lub w ramach aktualizacji obecnej, dodaj rozszerzenie linków do podstron. Dzięki niemu pod tekstem reklamy wyświetlą się odnośniki do wybranych stron.
Jeśli chcesz skorzystać z tego rozszerzenia, pamiętaj, aby jako typ kampanii wybrać te w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej lub wideo.
Ile linków maksymalnie wyświetla się w ramach jednej reklamy? Do 6 odnośników, gdy Twój odbiorca korzysta z komputera, i do 8, kiedy reklama wyświetla się mu w telefonie.
Co więcej, do każdego linku możesz dodać krótki opis, który wskaże odbiorcy, co znajdzie na stronie. W ten sposób Twoja reklama zajmie więcej miejsca w wyszukiwarce, skupiając na sobie uwagę internauty.
Reklamujesz nowe serie produktów w różnych kategoriach i nie chcesz ograniczać się do promocji tylko jednej z nich? Wybierz rozszerzenia linków do podstron, żeby zwiększyć szansę, że odbiorca znajdzie u Ciebie to, czego potrzebuje.
Rozszerzenia objaśnień
Co wyróżnia Twoją firmę na tle konkurencji? Darmowa dostawa? 20% zniżka na pierwsze zamówienie? Markowe produkty wprost od producenta? Napisz o tym w rozszerzeniu objaśnień.
Google wyświetla do 10 objaśnień, a długość każdego z nich wynosi maksymalnie 25 znaków.
Rozszerzenia informacji w witrynie
To rozszerzenie, z którym zamieścisz w swojej reklamie dodatkowe informacje o:
- produktach, jakie sprzedajesz (rodzaje, marki itp.), np. laptopy, monitory, akcesoria komputerowe;
- usługach, które oferujesz, np. pozycjonowanie, reklamy Facebook Ads i SEO copywriting;
- udogodnieniach, z jakich skorzystają klienci, np. Wi-Fi w lokalu, śniadanie w cenie noclegu i zniżki na atrakcje partnerów hotelu.
W ramach rozszerzenia informacji w witrynie Google proponuje kilkanaście nagłówków, pod którymi zamieścisz informacje o swojej firmie:
- kierunki studiów
- kursy
- marki
- miejsca docelowe
- modele
- okolice
- polecane hotele
- programy
- style
- typy
- ubezpieczenia
- udogodnienia
- usługi.
Rozszerzenia połączeń
Chcesz, żeby klienci chętniej dzwonili do Twojej firmy? Ułatw im to. Jak to zrobisz? Dodając rozszerzenie połączeń. Wyświetli się ono w postaci numeru telefonu. Jeśli odbiorca kliknie go w telefonie, od razu zostanie przeniesiony do poziomu, z którego wystarczy, że wybierze zieloną słuchawkę, a przywita do Twój sprzedawca.
Dzięki niemu Twoi odbiorcy będą mogli szybko i prosto się z Tobą skontaktować.
Co ważne: tego rozszerzenia nie wykorzystasz przy remarketingu i retargetingu w sieci reklamowej i kampaniach, których celem jest pobranie aplikacji.
Rozszerzenia formularzy kontaktowych
Skorzystasz z niego przy kampaniach w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, discovery i wideo. Mają postać formularzy, w których zainteresowane osoby dodają minimum jedną z poniższych danych:
- imię i nazwisko,
- nazwę firmy,
- prywatny lub służbowy numer telefonu,
- prywatny lub służbowy adres e-mail,
- miasto,
- kod pocztowy,
- województwo,
- kraj,
- stanowisko w pracy.
Możesz też dodać własne pytanie.
Rozszerzenia lokalizacji
Jeśli masz firmę lokalną, dodaj do swoich reklam rozszerzenie lokalizacji. W ramach niego zamieścisz informację o adresie swojej firmy, odległość odbiorcy od lokalizacji Twojego sklepu, godziny otwarcia czy zdjęciami okolicy.
Rozszerzenie wyświetli się w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, na Mapach Google i w kampaniach wideo na YouTubie.
Ważne: aby skorzystać z tego rozszerzenia, musisz mieć założoną wizytówkę w Google Moja Firma. Powinna ona być połączona z Twoim kontem Google Ads.
Rozszerzenia powiązanej lokalizacji
Masz własne produkty, które odbiorcy mogą kupić w sklepach Twoich partnerów? Rozszerzenie powiązanej lokalizacji pomoże potencjalnym klientom znaleźć najbliższy punkt, gdzie kupią Twoje wyroby.
Rozszerzenia cen
Przekonaj klientów do zakupu swojego produktu lub skorzystania z usługi, zamieszczając w reklamie ich cenę.
Rozszerzenia cen składają się z maksymalnie 8 elementów. Okienka z produktami są interaktywne: użytkownicy mogą je przesuwać za pomocą strzałek.
Rozszerzenia aplikacji
Jeśli Twoja firma ma własną aplikację, to rozszerzenie reklam Google jest dla Ciebie. Dzięki niemu w ramach reklamy zamieścisz link w formie tekstowej, który odeśle odbiorcę do strony, z której pobierze aplikację.
Korzystaj z tego rozszerzenia, kiedy Twoim głównym celem nie jest promocja aplikacji, tylko dodatkowe wspomnienie o niej.
Rozszerzenia promocji
W Twoim sklepie trwa promocja na wybrane produkty? Powiedz o tym swoim odbiorcom, korzystając z rozszerzenia promocji. Dzięki niemu zamieścisz w reklamie informacje o aktualnych przecenach, wyprzedażach i rabatach na swoją ofertę. Gdy odbiorca kliknie rozszerzenie z promocją, przejdzie do strony, w której znajdują się przecenione produkty.
Jako tekst rozszerzenia dodasz zniżkę procentową lub pieniężną, jak i warunki skorzystania z promocji, np. do wyczerpania zapasów lub określonego dnia, kod promocyjny, minimalna kwota zamówienia.
Cele rozszerzeń reklam
Wybierając rozszerzenia reklam w Google Ads odpowiednie do swojej kampanii, kieruj się celem, jaki ma ona spełnić.
Gdy chcesz zachęcić klientów do odwiedzin i zakupów w sklepie stacjonarnym, postaw na rozszerzenie lokalizacji i powiązanej lokalizacji.
Świadczysz usługi online? Zachęć odbiorców do kontaktu dzięki rozszerzeniom połączeń i formularzy kontaktowych.
Aby zachęcić użytkowników do odwiedzin Twojego sklepu online i konkretnych podstron, dodaj do reklam rozszerzenia linków do podstron, objaśnień i informacji w witrynie.
Zainteresuj odbiorców swoimi produktami, opowiadając im o nich więcej przy pierwszym kontakcie. W reklamach umieść rozszerzenia cen, objaśnień i informacji w witrynie.
Jeśli Twoim celem jest zwiększenie liczby pobrań i instalacji aplikacji, wybierz rozszerzenie aplikacji.
Zmotywuj odbiorców do skorzystania ze swojej oferty, korzystając z rozszerzeń promocji, i do podzielenia się swoimi danymi kontaktowymi, dodając rozszerzenie formularzy kontaktowych.
Rozszerzenia reklam Google: darmowe czy płatne?
Chcesz dodać kilka rozszerzeń do swoich reklam, ale obawiasz się dodatkowych kosztów? Niepotrzebnie! Dodanie rozszerzeń jest w pełni bezpłatne!
Jedyne opłaty, jakie się z nimi wiążą, to kliknięcia. Ile one kosztują? Tyle samo, ile kliknięcie reklamy bez rozszerzeń: to Ty ustalasz stawkę, jaką chcesz płacić za interakcję użytkownika.
Co, jeśli masz rozszerzenie do linków do kilku podstron, np. pięciu, i odbiorca klika każdy z nich? Wtedy Google nalicza opłatę jedynie za dwa kliknięcia.
Gdy dodasz rozszerzenie połączeń lub aplikacji i odbiorca wykona połączenie lub pobierze aplikację, zapłacisz jak za kliknięcie reklamy.
Za kliknięcie przez odbiorcę oceny sprzedawcy nic nie płacisz.
Kiedy wyświetlają się rozszerzenia
Wybierasz rozszerzenie od Google. Dodajesz je do reklamy. Okazuje się jednak, że Twój dodatkowy element jest niewidoczny. Dlaczego tak się dzieje?
Jest kilka czynników, które wpływają na to, czy rozszerzenia się wyświetlą. To:
- pozycja reklamy,
- ranking reklamy (wpływa na niego m.in. stawka za kliknięcie, jakość reklamy i strony, do której ona odsyła, kontekst wyszukiwania),
- przewidywania algorytmów Google o skuteczności wyświetlanego rozszerzenia.
Liczba reklam, które wyświetlą się przed naturalnymi wynikami wyszukiwania i pod nimi, jest ograniczona. Jeśli Twoja reklama nie osiągnie minimalnej wartości rankingu Google, nie pojawi się wśród wyższych pozycji. Tym samym jej rozszerzenia nie będą się wyświetlać.
Dlaczego warto dodawać rozszerzenia reklam Google
- Rozszerzenia Google Ads dostarczają Twoim klientom dodatkowych informacji o firmie i jej ofercie. (Oszczędzają oni siły i czas na szukanie ich samodzielnie).
- Dzięki nim możesz podwójnie wyróżnić się na tle konkurencji. Po pierwsze, reklamy z rozszerzeniami są atrakcyjniejsze i bardziej zwracają uwagę. Po drugie, masz okazję do przedstawienia swojego USP (unikalną cechę sprzedaży) w treści, np. dostęp do darmowego webinaru po zakupie wybranego produktu.
- Zwiększają one widoczność reklamy, która zajmuje większą powierzchnię wyszukiwarki Google.
- Zapewniają odbiorcy łatwiejszy i szybszy kontakt z firmą dzięki interaktywnym danym kontaktowym.