Od czego zacząć promocję nowej strony internetowej?

20 sierpnia 2021 / Weronika Jurkiewicz

Stworzenie firmowej strony internetowej to sposób na skuteczną promocję swojego biznesu w świecie online. Jednak atrakcyjna oferta, miły dla oka design witryny, niezawodna responsywność, układ zawartości zgodny z myślą UX to tylko kawałek góry lodowej. Twoja strona internetowa nie odniesie satysfakcjonujących wyników, jeśli nie zadbasz o jej odpowiednią promocję. Dowiedz się, za pomocą jakich środków dotrzesz do potencjalnych klientów i zwiększysz zasięg swojej firmowej witryny.

Google Moja Firma

Jak nawiązać pierwszą relację z potencjalnym klientem w sieci? Prezentując najważniejsze informacje o swojej firmie w formie interaktywnej wizytówki. Zakładając profil Google Moja Firma, nie tylko pomożesz odbiorcom odnaleźć siedzibę Twojego biznesu za pomocą Google Maps, zachęcisz do nawiązania kontaktu, zamieszczając numer telefonu, ale również ułatwisz dotarcie do firmowej strony internetowej, dodając jej adres www. A skoro mowa o Google, nie można pominąć kwestii kampanii reklamowych.

Reklamy Google Ads

Chcesz skutecznie wypromować swoją nową stronę internetową wśród osób, które zainteresowane są obszarem działalności Twojej firmy? Skorzystaj z reklam Google Ads.

W ramach nich sam ustalisz, jaki ma być cel kampanii, np. zwiększenie liczby odwiedzin w witrynie internetowej, określisz, do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć, na jakim obszarze, jaki budżet zamierzasz przeznaczyć na promocję i w jakiej formie będą wyświetlały się Twoje reklamy – tekstowej w wyszukiwarce wyników czy graficznej w sieci reklamowej. Obok Google’a medium wartym do wzięcia pod uwagę przy promocji nowej strony internetowej jest Facebook.

Facebook Ads

Masz konto firmowe na Facebooku? Kampanię reklamową, której celem będzie promocja nowej strony internetowej Twojej firmy, przeprowadzisz i tutaj. Podobnie jak w przypadku Google Ads Twoim zadaniem jest wybór grupy docelowej, formatu reklamy, np. statyczną grafikę, karuzelę zdjęć, czy wideo, określenie budżetu oraz miejsca wyświetlania reklamy.

Co więcej, połączonym z Facebookiem medium społecznościowym jest Instagram. Jakie daje Ci to korzyści w promocji firmowej strony? Takie, że bez problemu przeprowadzisz kampanię reklamową na tym drugim serwisie, bez konieczności tworzenia osobnych reklam na koncie Instagrama. Wystarczy połączyć profile biznesowe tych dwóch mediów i przeprowadzić kampanię z poziomu menedżera reklam dla obu jednocześnie. 

Działania w mediach społecznościowym nie ograniczają się jedynie do płatnych form. Z powodzeniem wypromujesz się, podejmując się czynności napędzających ruch organiczny.

Media społecznościowe

Posiadanie firmowych profili w mediach społecznościowych jest już niemal wymogiem do pełnego rozwoju biznesu. Facebook, Instagram czy LinkedIn to tylko wybrane serwisy, na których wypromujesz swoją firmę i oferowane w ramach działalności usługi oraz produkty. To miejsca online, gdzie masz szansę na zaprezentowanie swojej nowej strony internetowej. Jej promocję ułatwia możliwość łatwego i szybkiego udostępnienia odnośników do znajdujących się na niej wybranych miejsc, np. podstrony z produktami lub z ofertą wykonywanych usług.

Jednak pamiętaj, że media społecznościowe to nie tablica ogłoszeń typu “sprzedam”. Żeby odbiorcy chcieli być częścią Twojej firmowej społeczności, musisz przede wszystkim oferować im wartościowe treści, do czego sprowadza się kolejny sposób promocji strony www – firmowy blog.

Blog firmowy

Jak pokazać, że znasz się na tym, co promujesz lub oferujesz klientom? Najprostszym sposobem jest przygotowanie różnej formy wartościowych treści, jak artykuł, infografika, nagranie wideo, a blog jest środkiem, który te treści pozwoli utrwalić w jednym miejscu. Również na blogu możesz promować swoją stronę internetową. Po pierwsze, umieść w zakładkach aktywny link odsyłający do Twojej witryny, po drugie, przygotowując teksty na blog, staraj się wplatać w nim linki przekierowujące do nowej strony www. Im bardziej wartościowa treść, tym większe prawdopodobieństwo, że odbiorcy, którzy czytają Twój artykuł lub oglądają grafikę, zainteresują się tym, co oferujesz.

Jakie treści uważane są za wartościowe? Takie, które dają odbiorcom pewną niematerialną korzyść, jak wiedza, odpowiadają na ich pytania i rozwiewają wątpliwości dotyczące omawianego tematu, oraz są unikalne – poruszają temat w sposób odmienny od już przedstawionego. Staraj się zarówno w nich, jak i na promowanej witrynie zawierać słowa kluczowe, które wpływają na ich pozycjonowanie.

Pozycjonowanie

Podejmując się różnych działań w ramach pozycjonowania, musisz mieć na uwadze, że jest to proces długotrwały i efektów nie zobaczysz z dnia na dzień. Jeśli jednak całość będzie prowadzona prawidłowo i z uwzględnieniem różnych kryteriów, jak słowa kluczowe, unikalność treści, szybkość ładowania strony, link building, nie musisz martwić się o rezultaty.

Na co ma wpływ pozycjonowanie? Na to, na jakim miejscu w wyszukiwarce ukaże się Twoja firmowa witryna. Czy musisz uplasować się na pierwszej pozycji, żeby osiągnąć sukces? Niekoniecznie. Szanse na satysfakcjonujące rezultaty mogą oczekiwać także właściciele stron www na kolejnych pozycjach. Jak to możliwe? Odbiorcy nie zawsze decydują się na pozostanie na pierwszej witrynie, z różnych powodów – nie znajdą oni tam tego, czego szukali, zabrakło im wyjaśnień, pojawiły się inne wątpliwości. To wszystko sprawia, że wrócą do poszukiwań i trafią do Ciebie.

Chcesz efekty? Działaj regularnie

Promowanie strony internetowej nie kończy się na chwili, w której osiągniesz zadowalające wyniki. Możliwe, że odbiorcy pokochają Twoją działalność i będą między sobą polecać Twoją stronę oraz osiągnie liczbę wyświetleń, o jakiej Ci się nie śniło. Nie zmienia to faktu, że swoje działania związane z promocją firmowej witryny musisz kontynuować.

Na czym skupić się, kiedy osiągniesz cel zakładający zwiększenie zasięgu i wyświetleń? Możesz postanowić, że Twoim kolejnym priorytetem będzie wzrost sprzedaży lub zapisów na newsletter. Najważniejsze, żeby nie przestawać działać i rozwijać biznes oraz promującą go stronę niezależnie od wyników.


Weronika Jurkiewicz