Chcesz znaleźć nowych klientów, zwiększyć sprzedaż lub pokazać internautom, że istnieje Twoja firma, która oferuje produkty, jakich szukają? Skorzystaj z Google Ads, aby opowiedzieć o swoim biznesie. Oto kampanie, które możesz wybrać w tym systemie reklamowym do promocji swojej marki.
Kampanie w sieci wyszukiwania
Kampanie w sieci wyszukiwania to reklamy tekstowe. Bazują one na słowach kluczowych. To znaczy, że odbiorca zobaczy Twoją reklamę, jeśli pokrywa się ona z wpisanymi przez niego frazami.
Reklamy tekstowe w ramach tej kampanii wyświetlają się:
- jako płatne wyniki wyszukiwania Google poniżej i/lub powyżej bezpłatnych wyników wyszukiwania, jak i po ich prawej stronie,
- na stronach partnerskich Google’a,
- obok, powyżej lub poniżej wyników w Google Play,
- w Google Grafika,
- na karcie „Zakupy”
- w mapach Google.
Reklamy w wyszukiwarce zawierają tytuł strony, meta opis, adres URL i favicon (mała ikona witryny, np. logo firmy). Możesz przygotować do nich cztery nagłówki i 15 opisów.
Kampania w sieci wyszukiwania do dobra opcja dla Ciebie, jeśli chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, liczbę klientów i dokonanych zakupów.
W ramach nich precyzyjnie ustalisz charakterystykę osób, którym mają wyświetlać się reklamy. Możesz również skorzystać z komponentów (dawniej określanych jako rozszerzenia). Dzięki nim wyświetlą się dodatkowe elementy reklamy, np. informacje kontaktowe.
Kampanie w sieci reklamowej
Kampanie w sieci reklamowej to reklamy graficzne. Wyświetlają się one:
- na stronach Google (jak Gmail i YouTube),
- na milionach przeróżnych stron i aplikacji partnerskich.
Reklamy wyświetlają się odbiorcy na podstawie tematu strony internetowej, którą odwiedzają, jego historii przeglądania, wyszukiwanych słów kluczowych i dopasowaniu do konkretnej grupy docelowej.
Z taką kampanią dotrzesz zarówno do nowych osób, jak i do tych, co już odwiedzili Twoją stronę, skorzystali z oferty lub z niej zrezygnowali.
W ramach kampanii w sieci reklamowej możesz wybrać reklamę displayową:
- elastyczną (dostosowuje ona swój rozmiar, wygląd i format do miejsca, w którym się wyświetla),
- statyczną (wyświetla się dokładnie tak, jak ją przygotujesz).
Wybierz ten typ kampanii Google, jeśli chcesz:
- zwiększyć zasięg swojej firmy,
- przyciągnąć uwagę odbiorców,
- zbudować świadomość marki.
Kampanie wideo
Kampanie wideo mają formę reklam wideo. Wyświetlają się one na YouTubie i na stronach partnerskich Google’a. Mogą one pojawiać się:
- przed filmem na YouTubie, w trakcie niego lub po nim,
- w ramach wyników wyszukiwania na YouTubie,
- na stronach partnerskich Google’a.
Z kampanią wideo:
- zachęcisz odbiorców do działania, np. skorzystania z oferty;
- zbudujesz zasięg firmy;
- zwiększysz liczbę obejrzeń swojego produktu;
- zbudujesz świadomość marki;
- dotrzesz do nowych odbiorców i do osób;
- zrealizujesz strategię remarketingową (dotrzesz do tych, co już widzieli Twoje reklamy, odwiedzili stronę lub coś z niej zamówili);
- wypromujesz swój content atrakcyjną wizualnie reklamą.
Google oferuje kilka formatów reklam wideo:
- Out-Stream – wyświetlają się tylko na urządzeniach mobilnych na stronach internetowych i w aplikacjach (za wyjątkiem YouTube’a), odtwarzają się w treści na stronie lub w aplikacji.
- Pomijalne In-Stream – odbiorca może je pominąć po 5 sekundach, pojawiają się przed filmem, w jego trakcie lub po nim na wszystkich rodzajach urządzeń, nie ma dla nich ograniczonej długości trwania.
- Niepomijalne In-Stream – odbiorca nie może ich pominąć, wyświetlają się one przed filmem i trwają do 15–20 sekund.
- Bumpery reklamowe – krótkie wideo, trwające maksymalnie 6 sekund, których odbiorca nie może pominąć.
- In-Feed – wyświetlają się tylko w YouTubie, gdy użytkownik kliknie miniaturę reklamy, wyświetli się mu ona na stronie odtwarzania filmu lub na stronie kanału w YouTube.
- W banerze masthead – reklamy wyświetlają się na stronie na wszystkich urządzeniach na stronie głównej YouTube’a, w natywnym formacie reklamy wideo.
Reklamy wideo to dobry sposób na dotarcie do odbiorców, którzy spotykają się z przekazem w atrakcyjnej formie.
To rozwiązanie dla Ciebie, jeśli chcesz:
- zwiększyć sprzedaż,
- dotrzeć do potencjalnych klientów,
- zwiększyć ruch na swojej stronie WWW,
- zwiększyć świadomość marki.
Kampanie produktowe
Kampanie produktowe (PLA) to rodzaj kampanii, w ramach których sklepy internetowe mogą promować swoje produkty. Reklamy wyświetlają się:
- w wynikach wyszukiwania,
- w sekcji Google Shopping (Google Zakupy),
- w Google Grafika,
- w Google Maps,
- witryny partnerów w sieci wyszukiwania Google.
Reklamy zawierają różne informacje o promowanym produkcie, m.in. jego zdjęcie, nazwę, producenta, cenę, nazwę sklepu, który go sprzedaje, ocenę klientów czy link prowadzący do strony z produktem. Google pobiera te dane z pliku produktowego, który potrzebujesz zamieścić w systemie Google Merchant Center.
Zdecyduj się na kampanie produktowe, kiedy chcesz promować swoje produkty dostępne w sklepach online, jak i stacjonarnych.
Kampanie Performance Max
Kampanie Performance Max w Google Ads to zaawansowany typ kampanii reklamowej. Z nią dotrzesz do swoich odbiorców we wszystkich kanałach reklamowych Google za pomocą jednej, zintegrowanej kampanii.
Performance Max korzysta ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, aby skutecznie automatyzować różne procesy: określanie stawek, optymalizację budżetu, tworzenie kreacji i dobór grup odbiorców.
To rozwiązanie dla Ciebie, jeśli chcesz:
- zwiększyć sprzedaż online,
- zyskać nowych klientów,
- zwiększyć ruch na stronie internetowej.
Kampanie promujące aplikacje
To rodzaj kampanii, z którym wypromujesz swoją aplikację. Reklamy będą wyświetlać się:
- w wynikach wyszukiwania,
- w Google Play (wyniki wyszukiwania, sekcja Podobne aplikacje w Google Play: „Może Ci się też spodobać” i „Powiązane z tą aplikacją”, strona główna Google Play: „Proponowane dla Ciebie”),
- na YouTubie,
- na kartach Discover,
- w sieci reklamowej Google,
- na poczcie Gmail.
Google do reklam wykorzystuje informacje o aplikacji ze sklepu.
W ramach kampanii promujących aplikację przygotujesz reklamy, których celem jest:
- instalacja aplikacji,
- zaangażowanie w aplikację,
- wcześniejsza rejestracja na aplikację (dotyczy tylko Androida).
Ten rodzaj kampanii Google’a pozwala promować aplikację wielokanałowo: jedna kampania będzie promować Twoją aplikację w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, Google Play i YouTube.
Reklamy mogą odsyłać klientów do sklepu, z którego pobiorą aplikację, albo bezpośrednio do określonego miejsca w aplikacji.
Kampanie inteligentne
Kampanie inteligentne to kampanie, które wykorzystują sztuczną inteligencję do zarządzania reklamami: od ich stworzenia przez kierowanie reklam po ustalanie stawek. Wystarczy, że podasz informacje o firmie i utworzysz kilka reklam, a sztuczna inteligencja Google’a zoptymalizuje Twoją kampanię tak, aby jak najlepiej wykorzystać Twój czas i Twoje pieniądze.
Masz tu jednak ograniczone możliwości w zakresie optymalizacji.
W ramach tej kampanii możesz ustalić:
- nagłówki reklam,
- treść reklam,
- grafiki reklamowe,
- datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii.
Nie ustawisz:
- własnych stawek za kliknięcie,
- ustalonych przez siebie grup docelowych,
- własnego harmonogramu wyświetleń reklamy,
- sposobu śledzenia ścieżki konwersji.
Reklamy w ramach kampanii inteligentnych wyświetlają się odbiorcom:
- w wynikach wyszukiwania,
- w Mapach Google,
- na YouTubie,
- na poczcie Gmail,
- na stronach WWW partnerów Google’a.
Jako cel możesz obrać zwiększenie sprzedaży, remarketing lub pozyskanie nowych klientów.
Kampanie lokalne
Kampanie lokalne to rozwiązanie dla firm, które oferują produkty i usługi lokalnym odbiorcom. Reklamy w ramach nich wyświetlają:
- adres firmy,
- dane kontaktowe (jak numer telefonu),
- linki do firmowej strony internetowej.
Wystarczy, że podasz powyższe dane o swojej firmie, określisz budżet, dodasz nagłówki i treść reklam, jak i grafiki, a Google samodzielnie przygotuje i zoptymalizuje kampanię.
Reklamy w ramach kampanii lokalnych wyświetlają się:
- w sieci wyszukiwania,
- w sieci reklamowej,
- na YouTubie,
- w mapach Google.
Ten rodzaj kampanii najlepiej sprawdza się do promocji lokalnych firm, zachęcania odbiorców do odwiedzin stacjonarnej siedziby i telefonicznego kontaktowania się z firmą. Jest również dobrą opcją, kiedy organizujesz jakieś wydarzenie, sezonową promocję, jak i kiedy dopiero rozpoczynasz działalność.
Kampanie remarketingowe
Kampanie remarketingowe to kampanie, z którymi dotrzesz do odbiorców, którzy wcześniej weszli w interakcję z Twoją stroną (lub aplikacją).
Korzystając z Google Ads, przygotujesz kampanie typu:
- remarketing standardowy – reklamy tekstowe lub graficzne wyświetlą się odbiorcom, którzy odwiedzili Twoją stronę, gdy przeglądają oni inne witryny w sieci reklamowej Google;
- remarketing dynamiczny – odbiorcy wyświetlają się produkty lub usługi, które wcześniej oglądał na Twojej stronie;
- remarketing w sieci wyszukiwania (RLSA) – reklamy wyświetlają się w sieci wyszukiwania, przedstawiają one produkty lub usługi, które oglądał odbiorca na Twojej stronie, kiedy ponownie szuka on informacji w Google’u powiązanych z Twoją ofertą;
- remarketing wideo – reklamy wyświetlają się odbiorcom, którzy obejrzeli Twój film lub odwiedzili Twój kanał na YouTubie.
Takie kampanie pozwalają na precyzyjne targetowanie. Dzięki temu docierasz do osób, które już zainteresowały się Twoją ofertą, a tym samym – zwiększasz szanse na konwersję.
Przyczyniają się one do wzrostu rozpoznawalności marki i budowania świadomości wśród odbiorców, że Twoja firma istnieje i oferuje konkretne produkty i/lub usługi.
Która kampania Google Ads jest najlepsza dla Ciebie?
Nie masz pewności, która z kampanii Google Ads najlepiej sprawdzi się u Ciebie, i chcesz mieć pewność satysfakconujących wyników? Skontaktuj się z nami! We wszystkim Ci pomożemy!