fbpx

Kampanie Google Ads: rodzaje i ich charakterystyka

22 listopada 2024 / Weronika Jurkiewicz

Chcesz znaleźć nowych klientów, zwiększyć sprzedaż lub pokazać internautom, że istnieje Twoja firma, która oferuje produkty, jakich szukają? Skorzystaj z Google Ads, aby opowiedzieć o swoim biznesie. Oto kampanie, które możesz wybrać w tym systemie reklamowym do promocji swojej marki.

Kampanie w sieci wyszukiwania

Kampanie w sieci wyszukiwania to reklamy tekstowe. Bazują one na słowach kluczowych. To znaczy, że odbiorca zobaczy Twoją reklamę, jeśli pokrywa się ona z wpisanymi przez niego frazami.

Reklamy tekstowe w ramach tej kampanii wyświetlają się:

Reklamy w wyszukiwarce zawierają tytuł strony, meta opis, adres URL i favicon (mała ikona witryny, np. logo firmy). Możesz przygotować do nich cztery nagłówki i 15 opisów.

Kampania w sieci wyszukiwania do dobra opcja dla Ciebie, jeśli chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, liczbę klientów i dokonanych zakupów.

W ramach nich precyzyjnie ustalisz charakterystykę osób, którym mają wyświetlać się reklamy. Możesz również skorzystać z komponentów (dawniej określanych jako rozszerzenia). Dzięki nim wyświetlą się dodatkowe elementy reklamy, np. informacje kontaktowe.

Kampanie w sieci reklamowej

Kampanie w sieci reklamowej to reklamy graficzne. Wyświetlają się one:

Reklamy wyświetlają się odbiorcy na podstawie tematu strony internetowej, którą odwiedzają, jego historii przeglądania, wyszukiwanych słów kluczowych i dopasowaniu do konkretnej grupy docelowej.

Z taką kampanią dotrzesz zarówno do nowych osób, jak i do tych, co już odwiedzili Twoją stronę, skorzystali z oferty lub z niej zrezygnowali.

W ramach kampanii w sieci reklamowej możesz wybrać reklamę displayową:

Wybierz ten typ kampanii Google, jeśli chcesz:

Kampanie wideo

Kampanie wideo mają formę reklam wideo. Wyświetlają się one na YouTubie i na stronach partnerskich Google’a. Mogą one pojawiać się:

Z kampanią wideo:

Google oferuje kilka formatów reklam wideo:

Reklamy wideo to dobry sposób na dotarcie do odbiorców, którzy spotykają się z przekazem w atrakcyjnej formie.

To rozwiązanie dla Ciebie, jeśli chcesz:

Kampanie produktowe

Kampanie produktowe (PLA) to rodzaj kampanii, w ramach których sklepy internetowe mogą promować swoje produkty. Reklamy wyświetlają się:

Reklamy zawierają różne informacje o promowanym produkcie, m.in. jego zdjęcie, nazwę, producenta, cenę, nazwę sklepu, który go sprzedaje, ocenę klientów czy link prowadzący do strony z produktem. Google pobiera te dane z pliku produktowego, który potrzebujesz zamieścić w systemie Google Merchant Center.

Zdecyduj się na kampanie produktowe, kiedy chcesz promować swoje produkty dostępne w sklepach online, jak i stacjonarnych.

Kampanie Performance Max

Kampanie Performance Max w Google Ads to zaawansowany typ kampanii reklamowej. Z nią dotrzesz do swoich odbiorców we wszystkich kanałach reklamowych Google za pomocą jednej, zintegrowanej kampanii.

Performance Max korzysta ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, aby skutecznie automatyzować różne procesy: określanie stawek, optymalizację budżetu, tworzenie kreacji i dobór grup odbiorców.

To rozwiązanie dla Ciebie, jeśli chcesz:

Kampanie promujące aplikacje

To rodzaj kampanii, z którym wypromujesz swoją aplikację. Reklamy będą wyświetlać się:

Google do reklam wykorzystuje informacje o aplikacji ze sklepu.

W ramach kampanii promujących aplikację przygotujesz reklamy, których celem jest:

Ten rodzaj kampanii Google’a pozwala promować aplikację wielokanałowo: jedna kampania będzie promować Twoją aplikację w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, Google Play i YouTube.

Reklamy mogą odsyłać klientów do sklepu, z którego pobiorą aplikację, albo bezpośrednio do określonego miejsca w aplikacji.

Kampanie inteligentne

Kampanie inteligentne to kampanie, które wykorzystują sztuczną inteligencję do zarządzania reklamami: od ich stworzenia przez kierowanie reklam po ustalanie stawek. Wystarczy, że podasz informacje o firmie i utworzysz kilka reklam, a sztuczna inteligencja Google’a zoptymalizuje Twoją kampanię tak, aby jak najlepiej wykorzystać Twój czas i Twoje pieniądze.

Masz tu jednak ograniczone możliwości w zakresie optymalizacji.

W ramach tej kampanii możesz ustalić:

Nie ustawisz:

Reklamy w ramach kampanii inteligentnych wyświetlają się odbiorcom:

Jako cel możesz obrać zwiększenie sprzedaży, remarketing lub pozyskanie nowych klientów.

Kampanie lokalne

Kampanie lokalne to rozwiązanie dla firm, które oferują produkty i usługi lokalnym odbiorcom. Reklamy w ramach nich wyświetlają:

Wystarczy, że podasz powyższe dane o swojej firmie, określisz budżet, dodasz nagłówki i treść reklam, jak i grafiki, a Google samodzielnie przygotuje i zoptymalizuje kampanię.

Reklamy w ramach kampanii lokalnych wyświetlają się:

Ten rodzaj kampanii najlepiej sprawdza się do promocji lokalnych firm, zachęcania odbiorców do odwiedzin stacjonarnej siedziby i telefonicznego kontaktowania się z firmą. Jest również dobrą opcją, kiedy organizujesz jakieś wydarzenie, sezonową promocję, jak i kiedy dopiero rozpoczynasz działalność.

Kampanie remarketingowe

Kampanie remarketingowe to kampanie, z którymi dotrzesz do odbiorców, którzy wcześniej weszli w interakcję z Twoją stroną (lub aplikacją).

Korzystając z Google Ads, przygotujesz kampanie typu:

Takie kampanie pozwalają na precyzyjne targetowanie. Dzięki temu docierasz do osób, które już zainteresowały się Twoją ofertą, a tym samym – zwiększasz szanse na konwersję.

Przyczyniają się one do wzrostu rozpoznawalności marki i budowania świadomości wśród odbiorców, że Twoja firma istnieje i oferuje konkretne produkty i/lub usługi.

Która kampania Google Ads jest najlepsza dla Ciebie?

Nie masz pewności, która z kampanii Google Ads najlepiej sprawdzi się u Ciebie, i chcesz mieć pewność satysfakconujących wyników? Skontaktuj się z nami! We wszystkim Ci pomożemy!


Weronika Jurkiewicz
Copy, content writerka i korektorka. Za dnia buszuje w słowach i przecinkach, wieczorami – między książkami, łamigłówkami i rękodziełem. Tworzy teksty, w których zagaduje czytelnika (treści idealne do porannej kawy) i roboty Google (content zoptymalizowany pod SEO).