fbpx

20 formuł nagłówkowych, dzięki którym przyciągniesz (i utrzymasz) uwagę odbiorcy

22 listopada 2024 / Weronika Jurkiewicz

Wiesz, że aż 8 na 10 odbiorców czyta jedynie nagłówki? Tak wskazują statystyki Copybloggera, tak już w XX wieku stwierdził legendarny copywriter i twórca reklam David Oglivy. Wykorzystaj więc maksymalnie uwagę odbiorców na nagłówkach, projektując takie, które wzbudzają w internautach ochotę na więcej.

Poznaj 20 formuł, które wykorzystasz od zaraz.

Copywriter piszący formuły
Fot. J. Kelly Brito z Pexels.com

Co to jest nagłówek reklamowy

Nagłówek to jeden z kilku strategicznych punktów reklamy. Ma on przykuć i utrzymać uwagę odbiorcy po to, aby zainspirował się treścią komunikatu i podjął decyzję, np. by zasubskrybować pakiet premium.

Co cechuje skuteczny nagłówek reklamowy

Masz tylko kilka sekund, aby przekonać odbiorcę, że powinien zatrzymać się na chwilę, przyjrzeć się ofercie i z niej skorzystać, a nie bez zastanowienia scrollować dalej.

Dlatego projektując dobry nagłówek reklamowy, zadbaj o to, aby był:

Aby nagłówek spełnił swoje zadanie, powinien on również:

Jakie są formuły nagłówkowe

Uwaga odbiorcy to ogromna, ale krucha wartość. Żeby Twój nagłówek miał w sobie „moc” zatrzymania wzroku odbiorcy na reklamie, skupienia się tylko na niej i zapoznania z nią, spróbuj zaprojektować go z pomocą poniższych formuł nagłówkowych.

Nazwij problem i wskaż jego rozwiązanie

Znasz swoją grupę docelową i firmową personę. W takim razie wiesz, z jakimi problemami spotykają się na co dzień; czego im brakuje; co doskwiera. Wykorzystaj tę wiedzę.

Nawiąż do niewygód odbiorcy, podpowiadając mu, że masz sposób, z którym zapomni o swoich bolączkach.

Daj nadzieję

 „Kiedy bezpośrednio ważymy i porównujemy zyski oraz straty, straty mają większe znaczenie niż zyski”, pisze Kahneman w książce „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym”. Oznacza to, że mamy większą motywację do działania, kiedy możemy uniknąć bólu, niż – doznać przyjemności.

W ramach takiego nagłówka powiedz odbiorcom, jakich problemów unikną, korzystając z Twojej propozycji reklamowej.

Odwołaj się do statusu i ego

Projektując nagłówek w tym stylu, odnieś się do postrzegania odbiorcy samego siebie. Podkreśl, jak pozytywnie zmieni się jego miejsce w społeczeństwie, samopoczucie i postrzeganie przez innych.

Zdradź tajemnicę

Zagadki intrygują, a otwarte, niewyjaśnione historie pozostają w pamięci na dłużej (efekt Zeigarnik). Jeśli więc chcesz, żeby Twój odbiorca z niecierpliwością poznał dalszą treść reklamy i ofertę, zdradź mu tajemnicę, sekretny sposób lub rozwiązanie; zostaw niedopowiedziane zakończenie.

Zapowiedz przyszłość

Zdradź odbiorcom, jak zmieni się ich przyszłość, kiedy skorzystają z Twojego produktu lub Twojej usługi. Pokaż im ją wolną od obecnych problemów i wątpliwości.

Gotowy nagłówek reklamowy – i co dalej?

Skuteczny komunikat reklamowy to nie tylko sam nagłówek. On przyciągnie potencjalnego klienta i zatrzyma go na kilka chwil.

Na to jednak, czy odbiorca zdecyduje się na skorzystanie z oferty, wpływają jeszcze dwa elementy:


Weronika Jurkiewicz
Copy, content writerka i korektorka. Za dnia buszuje w słowach i przecinkach, wieczorami – między książkami, łamigłówkami i rękodziełem. Tworzy teksty, w których zagaduje czytelnika (treści idealne do porannej kawy) i roboty Google (content zoptymalizowany pod SEO).