Podstawą promocji i rozwoju działalności własnego biznesu jest posiadanie firmowej strony internetowej. Jednak, aby firma osiągała sukcesy, potrzebne jest coś więcej niż witryna, na której znajduje się oferta przedsiębiorstwa. Niezależnie od branży, warto jest rozważyć założenie firmowego blogu. Dlaczego jest to dobre rozwiązanie i jakie korzyści będziesz czerpać z publikacji branżowych materiałów?
Blog to doskonałe narzędzie do promocji działalności własnego biznesu oraz firmowej strony internetowej. Przygotowując na niego treści, możesz zamieszczać w artykułach odnośniki do różnych podstron w obrębie swojej biznesowej witryny. Pamiętaj, że linki do produktów i usług, które promujesz w danej treści, powinny wynikać z poruszanego tematu. Niech stanowią one propozycję rozwiązania problemu odbiorcy, będą odpowiedzią na jego pytania i potrzeby. Nie wykorzystuj artykułów jedynie w celu zareklamowania przedmiotu swojej działalności – to zniechęci odbiorców do czytania tekstów i odwiedzania Twojego blogu.
W swoich blogowych tekstach możesz również zamieszczać odnośniki do wcześniej opublikowanych artykułów. Dzięki temu odbiorca spędzi więcej czasu na Twoim blogu, co korzystnie wpłynie na jego pozycjonowanie.
Skuteczne budowanie profesjonalnego wizerunku firmy
Chcesz, aby klienci wybierali Twoje produkty i usługi ponad tymi oferowanymi przez konkurencję? Ich jakość to nie wszystko. Pokaż, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i znasz się na tym, co robisz. Dbaj o to, aby artykuły, które publikujesz na blogu, były wartościowe i rzetelnie objaśniały dane zagadnienie. Niech czytelnicy czerpią z nich wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Przygotowując profesjonalne materiały, zbudujesz w oczach odbiorców wizerunek firmy godnej zaufania i będącej ekspertem w swojej dziedzinie.
Pozyskiwanie nowych klientów
Wśród powodów, dla których warto założyć firmowy blog, nie sposób nie wymienić możliwość pozyskiwania nowych klientów. Skoro odbiorca trafił na Twoją stronę, to znaczy, że temat, który poruszasz w artykule, podcaście czy na infografice, znajduje się w obszarze jego zainteresowań. Bardzo możliwe więc, że zaciekawią go również inne, tworzone przez Ciebie treści. Wykorzystaj to i zachęć odbiorcę do zapisania się do newslettera. W zamian zaoferuj mu gwarancję otrzymywania powiadomień o nowościach na blogu i darmowy materiał do pobrania, np. e-book czy infografikę. W ten sposób pozyskasz kontakt do potencjalnego klienta, któremu w ramach cyklicznie wysyłanych e-maili dostarczysz informacji o artykułach czy produktach. Uważaj jednak, by w Twoim newsletterze nie przeważyły treści sprzedażowe – mogą zostać potraktowane przez odbiorcę jako spam i zrezygnuje on z otrzymywania e-maili od Twojej firmy.
Pozycjonowanie firmowej strony internetowej
Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, musisz zadbać o widoczność swojej firmowej strony internetowej. Także w tym wypadku pomocne okazuje się prowadzenie firmowego blogu. Tworząc artykuły, zawrzesz w nich najpopularniejsze hasła wyszukiwane przez użytkowników Internetu, jak i frazy z długiego ogona. Szczególnie te drugie zapewniają Twojej stronie na wysokie pozycjonowanie z uwagi na niższą konkurencyjność. Wynika to z tego, że tzw. long tail to bardziej precyzyjne sformułowania, często dłuższe niż standardowe zapytania, i rzadziej wpisywane.
Ponadto, jeśli będziesz:
- dbać o regularne publikowanie wpisów na blogu,
- aktualizować już dodane artykuły,
- ukazywać tematy w nowy, unikalny sposób,
również zwiększysz swoją szansę na wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Algorytm Google dba o to, aby proponowane w wyszukiwarce treści były “świeże” i pożyteczne dla użytkowników.
Przedstawienie osobowości marki
Na blogu zamieścisz różnego rodzaju branżowe publikacje, ale i z powodzeniem opowiesz odbiorcom o swojej marce. Przedstawisz jej historię, zaprezentujesz misję, to, w jaki sposób Twój biznes pomaga klientom i co może zaoferować tym, którzy zdecydują się na skorzystanie z oferty. To także miejsce, gdzie pochwalisz się osiągnięciami firmy, nabytym doświadczeniem.
Dlaczego jeszcze warto założyć firmowy blog? Prowadząc go, masz szansę ukazać “osobowy” charakter swojego biznesu. Pokażesz, że firmę tworzą ludzie, pracownicy z kompetencjami, gotowi pomóc każdemu zainteresowanemu branżą, w której skupia się marka.
Gdzie jest haczyk?
Skoro posiadanie biznesowego blogu wiąże się z tyloma atrakcyjnymi korzyściami, to dlaczego wciąż można znaleźć firmy, które go nie mają? Część z nich nie zdaje sobie sprawy, jak praktyczne jest stworzenie takiego własnego miejsca w sieci. Miejsca, w którym utrwalą swoje sukcesy, podzielą wiedzą z zainteresowanymi odbiorcami, niezależnie od rodzaju działalności. Jeszcze inne nie wiedzą, jak podejść do tematu content marketingu, aby ich działania były skuteczne i rzeczywiście przynosiły wspomniane profity. W takiej sytuacji można zwrócić się o pomoc do agencji, która zna się na działaniach marketingowych i świadomie poprowadzi Twoją firmę w określonym kierunku. Prowadzenie firmowego blogu bez planu i strategii będzie jedynie frustrujące i nie wpłynie korzystnie na rozwój przedsiębiorstwa. Miej również na uwadze, że prowadzenie firmowego blogu nie przynosi natychmiastowych rezultatów. Samo pozycjonowanie strony jest działaniem wymagającym wiele czasu i zaangażowania.
Jeśli poświęcisz czas na przygotowanie świadomego planu działania, w przyszłości zaowocuje to m.in.:
- wzrostem liczby wyświetleń Twojej witryny,
- większą świadomością marki w społeczeństwie,
- wyższą pozycją firmowej strony internetowej.
Weronika Jurkiewicz
Copy, content writerka i korektorka.
Za dnia buszuje w słowach i przecinkach, wieczorami – między książkami, łamigłówkami i rękodziełem.
Tworzy teksty, w których zagaduje czytelnika (treści idealne do porannej kawy) i roboty Google (content zoptymalizowany pod SEO).