fbpx

10 darmowych narzędzi do marketingu online

21 października 2021 / Weronika Jurkiewicz
Darmowe narzędzia do marketingu online

Chcesz zwiększyć swoją produktywność w pracy? Zaplanuj swoje codzienne zadania, kontroluj bieżące projekty i ułatw sobie ich realizację, korzystając z dostępnych narzędzi do marketingu online. Wiele programów jest darmowych i swoją funkcjonalnością dorównują tym w pakiecie premium. Jeśli tworzysz content, publikujesz treści w mediach społecznościowych lub chcesz sprawnie komunikować się ze współpracownikami i klientami, pracując zdalnie, nigdzie nie odchodź! Oto 10 wybranych darmowych narzędzi do marketingu online, które ułatwią Ci codzienną pracę.

ClickUp

ClickUp to narzędzie do organizacji pracy i zarządzania projektami. Program dostępny jest zarówno w przeglądarce, jak i w wersji mobilnej. Dzięki niemu na bieżąco skontrolujesz postępy nad danym projektem, zaprosisz współpracowników do tworzenia zadania czy zaplanujesz nadchodzące zlecenia.

Aby rozpocząć pracę w ClickUpie, po założeniu konta, musisz stworzyć nową przestrzeń roboczą (workspace), w ramach której zakładasz pomniejsze projekty (spaces). To w tych ostatnich przygotujesz listy kontrolne, dodasz pliki, utworzysz foldery oraz dokumenty i skomentujesz zadania na tablicy.

Narzędzie jest proste w obsłudze, a bezpłatna wersja ClickUp daje wiele możliwości, usprawniając przebieg prac w zespołach.

Slack

Pracujesz w zespole? Pamiętaj, że powodzenie projektu opiera się nie tylko o zaangażowanie w jego realizację, ale i o sprawną komunikację między współpracownikami. Bieżący kontakt z innymi osobami zajmującymi się zadaniem zapewni Ci Slack.

To proste w obsłudze narzędzie jest dostępne w przeglądarce, jak i na urządzenia mobilne. Dogłębne poznanie podstawowej wersji Slacka nie powinno sprawiać nikomu kłopotów. W bezpłatnej wersji umożliwia on przeszukiwanie do 10 tys. wcześniejszych wiadomości oraz integrowanie z wybranymi aplikacjami. Poprzez to narzędzie udostępnisz wybrane pliki, stworzysz tematyczne kanały czy ustawisz swój status.

Pixabay

Jeśli tworzysz treści do mediów społecznościowych, przygotowujesz kampanię reklamową lub projektujesz content, będziesz potrzebować zdjęć. Zapewne wiesz, że korzystanie z fotografii z Internetu nie do końca jest takie proste. Zanim wykorzystasz dane zdjęcie, sprawdź, na jakiej zasadzie zostało ono udostępnione przez autora. Zezwala on na jego wykorzystanie? Jak tak, to tylko w celach niekomercyjnych, czy także komercyjnych?

Wśród popularnych banków zdjęć, które udostępniają zasoby na mechanizmie Creative Commons Zero, znajduje się Pixabay. Fotografie z CC0 wykorzystasz najszerzej – w celach komercyjnych i niekomercyjnych. Pobierając takie zdjęcia, nie musisz podpisywać, czyjego są autorstwa, jeśli nie masz takiej możliwości.

Canva

Skoro wiesz już, skąd pozyskiwać zdjęcia, czas na znalezienie narzędzia, które pozwoli na ich edycję. Wśród darmowych aplikacji wykorzystywanych do obróbki graficznej ceniona jest Canva.

Za pomocą tego intuicyjnego narzędzia stworzysz grafikę o różnych rozmiarach, z przeznaczeniem do dodania w wielu miejscach: i na blogu, i na Instagramie, i w cover page’u na Facebooku. W Canvie bez problemu przygotujesz e-booka dla subskrybentów newslettera, prezentację na kolejne spotkanie firmowe czy projekt odświeżonego logo. Z narzędzia skorzystasz, pracując na komputerze, jak i stworzysz nową grafikę w aplikacji na telefon.

Piktochart

Twój artykuł na blogu bije rekordy wyświetlalności? Korzystasz jeszcze z innych kanałów, jak media społecznościowe czy newsletter, i chcesz powtórzyć sukces tekstu? Dobrym sposobem będzie recykling treści, czyli ponowne wykorzystanie stworzonego wcześniej materiału. I tak artykuł, który wciąż jest chętnie czytany, możesz np. przerobić na infografikę.

Szukając prostych, darmowych narzędzi do tworzenia infografik, przyjrzyj się Piktochartowi. Oferuje on wiele przejrzystych szablonów, które wystarczy uzupełnić swoimi danymi, i szerokie możliwości stworzenia od podstaw infografiki o oryginalnym designie. Bezpłatna wersja narzędzia pozwala na pobieranie prac w ograniczonej liczbie.

Answer the public

Zajmujesz się treściami contentowymi? Na Tobie spoczywa obowiązek opracowania tematów artykułów i doboru słów kluczowych? Konieczne dopisz Answer the public do swojej listy darmowych narzędzi do marketingu online.

Z Answer the public dowiesz się, jakie są najczęstsze kombinacje zapytań z wpisanym przez Ciebie słowem kluczowym. Znajdziesz tam również hasła generowane przez Google, które pojawiają się na samym dole wyników wyszukiwania. Co więcej – wizualizacje, podobne do map myśli, wygenerowane przez narzędzie można pobrać za darmo i w razie potrzeby wydrukować, aby mieć je pod ręką.

Jasnopis

Tworzysz i publikujesz firmowe treści? Zauważasz, że mało osób reaguje na teksty? Sprawdź, czy artykuły i posty, które przygotowujesz, są czytelne. W takim przypadku pomocna może okazać się aplikacja Jasnopis.

To proste w obsłudze narzędzie sprawdza zrozumiałość tekstu, podpowiada, które słowa warto zamienić na przyjemniejsze w odbiorze, czy zaznacza bardzo długie zdania. W Jasnopisie znajdziesz również bardziej szczegółowe informacje o treści, jak procentowy udział czasowników, liczba słów i średnia długość zdania.

Narzędzie do marketingu online w przeglądarce na komputerze

Google Analytics

Jak lepiej poznasz odbiorcę, który interesuje się Twoimi produktami i usługami? Poprzez analizę jego zachowań i ruchu na Twojej firmowej stronie. Korzystając z darmowego narzędzia Google Analytics, otrzymasz niezbędne dane i ich interpretację w pięciu raportach.

I tak raport Czas rzeczywisty dostarczy Ci informacje m.in. o liczbie użytkowników, którzy w danej chwili przeglądają Twoją stronę internetową oraz o tym, jakie treści czytają. Z Odbiorców dowiesz się, ile lat mają Twoi odwiedzający, skąd pochodzą i czym się interesują. Pozyskiwanie to raport, który dostarczy Ci m.in. informacji, które strony odsyłają użytkowników do Twojej witryny i jakie słowa kluczowe wpisali odbiorcy, że znaleźli się na firmowym blogu. W raporcie Zachowanie znajdziesz odpowiedź na pytania: ile treści oglądają potencjalni klienci podczas jednej sesji oraz jak długo ona trwa. Z kolei Konwersja zawiera m.in. informację, które ze źródeł najkorzystniej wpływają na konwersję.

Google Tag Manager

To kolejne darmowe narzędzie od Google, które może Ci się przydać. Do czego służy GTM? Dzięki niemu dodasz, usuniesz lub zmodyfikujesz fragmenty kodu, bez konieczności zmieniania całej struktury witryny i bez pomocy programisty. W Google Tag Manager możesz również przetestować wybrany skrypt. Jeśli okaże się, że nie działa on prawidłowo, bez problemu przywrócisz poprzednią, sprawnie funkcjonującą wersję strony.

Dokumenty, arkusze i formularze Google

Jeśli nie masz żadnego pakietu programów do pisania artykułów, chcesz stworzyć tabelę lub planujesz przeprowadzić szybką ankietę, bez bezpośredniego kontaktu z respondentami, jest na to łatwy i darmowy sposób.

W Dokumentach Google bez problemu przygotujesz wszelkiego rodzaju i długości treści, pobierzesz w wielu formatach i udostępnisz współpracownikom plik do edycji. Z kolei w Arkuszach Google stworzysz arkusze kalkulacyjne z planem publikacji przygotowanych tekstów, uporządkujesz wydatki czy podsumujesz wyniki ankiet przeprowadzonych w Formularzach Google.

Omówione aplikacje i programy to tylko kropla w morzu darmowych narzędzi do marketingu online. Wiele z nich gwarantuje satysfakcjonującą pracę bez aktualizowania pakietu na płatny. Jeśli więc chcesz usprawnić pracę swoją lub swojego zespołu, wybierz niezbędne narzędzie i zanim wykupisz dostęp do wersji PRO, sprawdź, czy będzie ono odpowiadać na Twoje potrzeby.


Weronika Jurkiewicz
Copy, content writerka i korektorka. Za dnia buszuje w słowach i przecinkach, wieczorami – między książkami, łamigłówkami i rękodziełem. Tworzy teksty, w których zagaduje czytelnika (treści idealne do porannej kawy) i roboty Google (content zoptymalizowany pod SEO).