5 kroków do rozpoczęcia Twojej kampanii na Facebooku

15 września 2021 / Weronika Jurkiewicz

Co by o Facebooku nie mówić, jest to medium, które gromadzi w jednym miejscu ogromną społeczność w różnym wieku, charakterystycznych cechach demograficznych, odmiennych zainteresowaniach, a tym samym odbiorców, którzy z powodzeniem znajdą się w wielu grupach docelowych określanych przez przedsiębiorstwa. Czyni to z Facebooka miejsce, w którym skutecznie przeprowadzisz firmową kampanię reklamową, od jakiej dzieli Cię jedynie 5 prostych kroków.

Wybierz cel kampanii

Żeby ze startu dotrzeć na metę, musisz wiedzieć, gdzie się ona znajduje, dokąd dokładnie zmierzasz. I tak samo rozpoczęcie kampanii reklamowej wymaga wyboru odpowiedniego celu, który uniemożliwi jej przeprowadzenie w zamierzonych wynikach. Planując realizację reklamy na Facebooku, do wyboru masz działania prowadzące do budowania świadomości marki, wzrostu zainteresowania działalnością swojej firmy wśród odbiorców lub poprawienie konwersji.

Świadomość

Firmy dopiero wchodzące na rynek lub marki, które dotychczas działały, ale chcą poszerzyć swoje grono odbiorców o nowych klientów, mogą zdecydować się na kampanie służące zwiększeniu jej rozpoznawalności. Budując świadomość marki w oczach odbiorców, niezbędne jest zadbanie o przedstawienie firmy. Zastosowując np. cel “zasięg” Twoje reklamy będą pokazywały się jak najszerszemu gronu odbiorców, dzięki temu Twoja firma poprawi swoją widoczność. 

Działania

Wybierz odpowiedni cel z grupy “działania” jeśli chcesz, aby społeczność, do której kierujesz swoją reklamę, podjęła się w ramach niej określonych czynności, np.:

Jeżeli zależy Ci na bliższym poznaniu odbiorców i ich potrzeb, zainteresowań, dobrym zabiegiem będzie ukierunkowanie kampanii reklamowej na zachęcenie społeczności do podejmowania interakcji z Twoją firmą poprzez wiadomości na Messengerze. To także dobra droga do pozyskania kontaktów do potencjalnych klientów, którym ułatwisz poznanie swojej firmy, zachęcając do spędzenia czasu na firmowej stronie lub w aplikacji.

Konwersja

Odbiorcy zaangażowani w działania firmy są na wagę złota. Jak ich pozyskać? Jako cel kampanii wybierając konwersję. Sprawdzi się ona niezależnie od tego, czy zależy Ci na zwiększeniu dodawanych produktów do koszyków na firmowej stronie, ukończeniu rejestracji, czy nakierowaniu na sprzedaż. Innym cennym celem w kategorii “konwersja” jest “ruch w firmie”, który ma prowadzić do wzrostu wizyt stacjonarnych w firmie.

Określ grupę odbiorców

Znajomość docelowej grupy odbiorców to kolejny kluczowy czynnik mający wpływ na skuteczność Twoich działań reklamowych. Definiując społeczność, do której chcesz dotrzeć, zwróć uwagę na:

Kierując reklamy do prawidłowo określonej grupy odbiorców, zwiększasz szansę na efektywność swojej kampanii i zadowalające zyski. Jednak ważne jest również, aby wiedzieć, na którym z kanałów wskazana społeczność spędza najwięcej czasu. Umieszczenie reklamy w odpowiednim miejscu korzystnie wpłynie na jej skuteczność.

Umiejscowienie reklamy na poszczególnych placementach

W jakim miejscu facebookowego uniwersum przebywają Twoi odbiorcy? Wyświetlanie reklamy tam, gdzie ich nie ma lub gdy ich liczba jest znikoma i nie wpłynie na skuteczność kampanii, nie będzie najlepszym wyborem. Dlatego zastanów się, czy warto ją tam umieszczać.

Swoją kampanię reklamową zrealizujesz m.in. w takich miejscach, jak:

Określ budżet kampanii

Wiesz, co chcesz osiągnąć swoją kampanią, znasz docelową grupę odbiorców i miejsce jej wyświetlania, więc przyszła pora na określenie wysokości budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na realizację reklam. Na Facebooku wydasz tyle, ile zadeklarujesz, że jesteś w stanie poświęcić na działania marketingowe. Reklamy są tu personalizowane, nie musisz się martwić, że wyrzucasz pieniądze w błoto – dotrą one do osób zainteresowanych Twoją ofertą.

Wybierz format reklamy

Twoim ostatnim krokiem jest wybór formatu, w jakim wyświetlana będzie reklama. Nie pozostaje on bez znaczenia dla efektywności kampanii. Zastanów się, która z poniższych form najlepiej odda istotę tego, co zamierzasz promować.

Zdjęcie

Podstawową formą reklamy jest pojedyncze zdjęcie/grafika. Zadbaj o to, aby było ono wysokiej jakości, nawiązywało do reklamowanego przedmiotu i zostało opatrzone opisem, zawierającym obietnice, wobec których ciężko przejść obojętnie.

Film

Jeśli zależy Ci na interaktywnej formie reklamy, postaw na film. W ramach niego zaintrygujesz odbiorcę nie tylko obrazem, ale także dźwiękiem, ruchem, oraz będziesz w stanie pokazać znacznie więcej historii firmy czy cech produktu niż w przypadku grafiki.

Karuzela, prezentacja i katalog

Gdy jedno zdjęcie lub wideo to za mało, z pomocą przychodzi karuzela, czyli format umożliwiający ukazanie kilku różnych perspektyw produktu, usługi lub prezentację historii marki na kolejnych kartach. W sytuacji, gdy chcesz pokazać więcej, możesz zdecydować się także na prezentację czy katalog.

Stories i reklama demo

Jeśli Twoi odbiorcy przede wszystkim korzystają z urządzeń mobilnych, dobrym wyborem będzie reklama w formie Stories, które w aplikacjach prezentuje się szczególnie korzystnie – z uwagi na wyświetlanie się na całej powierzchni ekranu. Z kolei jeżeli chcesz wypromować swoją firmową aplikację, utwórz na Facebooku reklamę demo, która pozwoli zainteresowanym osobom na jej podgląd i zachęci do jej zainstalowania.

Linia mety

Każdy z omówionych kroków składa się na sukces Twojej kampanii reklamowej. To zaledwie 5 etapów, które dzielą Cię od osiągnięcia obranego celu. Pamiętaj, że Twoja kampania musi być przemyślana i mieć jasno określoną strategię, aby przynosić wymierne zysk dla firmy.


Weronika Jurkiewicz