Google Analytics
Analiza ruchu i zachowań potencjalnych klientów na Twojej firmowej stronie to nieodłączny element efektywnych działań marketingowych. W pozyskiwaniu potrzebnych danych i ich interpretacji wykorzystasz narzędzie Google Analytics. W ramach niego masz dostęp do pięciu rodzajów raportów:
- Czas rzeczywisty – dzięki niemu uzyskujesz informacje w czasie rzeczywistym, czyli liczbę użytkowników, którzy w danej chwili znajdują się na Twojej stronie internetowej, dane o ich lokalizacji, z jakich stron zostali przekierowani oraz które treści przeglądają,
- Odbiorcy – dostarczy Ci m.in. informacji o danych demograficznych (jak wiek, płeć) i geograficznych użytkowników, ich zainteresowaniach i zachowaniach na stronie, z jakich urządzeń korzystają, odwiedzając Twoją firmową witrynę,
- Pozyskiwanie – dowiesz się, z jakich źródeł odbiorcy trafiają na Twoją firmową stronę, przez jakie medium (np. bezpłatne wyniki wyszukiwania), słowa kluczowe, kampanie czy treści,
- Zachowanie – sprawdzisz, jak użytkownicy zachowują się na Twojej witrynie, ile treści wyświetlają podczas jednej sesji czy jak długo ona trwa,
- Konwersja – zorientujesz się, na ile strona realizuje założone cele, które ze źródeł najkorzystniej wpływają na konwersję.